موسسه State Farm: در مقایسه با سال ۲۰۰۹، رانندگان کمتر با گوشی موبایل مکالمه می‌‌کنند

یک‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
این روزها دیدن افرادی که هنگام عبور از خیابان غرق گوشی هوشمند خود هستند دیگر عجیب نیست، با این حال نسبت به ۶ سال گذشته میزان استفاده از گوشی تلفن همراه برای مکالمه هنگام رانندگی توسط افراد کاهش یافته و این موضوع را می‌توان در نتیجه‌ی اعمال قوانین سختگیرانه در کشورهای مختلف و ترس از جریمه یا تصادفات جاده‌ای دانست. به تازگی تحقیقی در این زمینه انجام شده که اطلاعات خوبی را در اختیار ما می گذارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موسسه بیمه State Farm به تازگی تحقیقی صورت داده و در آن به این نکته پی برده است که در مقایسه با سال ۲۰۰۹، افراد کمتری هنگام رانندگی با گوشی همراه خود صحبت می‌‌کنند؛ با این حال تعداد افرادی که پشت فرمان پیام متنی می‌فرستند نسبت به سال ۲۰۰۹ حدود ۵ درصد بیشتر شده و به ۳۶ درصد رسیده است. طبق این تحقیق، ۴۸ درصد از رانندگانی که در حال تایپ یک پیام متنی هستند اگر احساس کنند که این کار موجب تصادف می‌شود از ادامه دادن آن خودداری می‌کنند. ۴۲ درصد اعلام کرده‌اند که اگر احساس کنند که به خاطر این کار جریمه می‌شوند، از ارسال پیام متنی در پشت فرمان خودداری می‌کنند. ۳۶ درصد نیز پاسخ داده‌اند که اگر احساس کنند که پلیس راهور از آن‌ها می‌خواهد تا متوقف شوند از ادامه ارسال پیام صرف نظر می‌کنند. 

در حال حاضر در ۴۶ ایالت امریکا قوانینی وجود دارد که رانندگان را از ارسال پیام متنی منع می‌کنند. همچنین در ۱۴ ایالت امریکا به هیچ وجه نباید در هنگام رانندگی گوشی در دست راننده باشد. همچنین در مجموع در ۳۸ ایالت نیز محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد. 

رانندگی به همراه استفاده از گوشی همراه کار درستی نیست البته این در مورد عابران پیاده‌ای که چشم‌های خود را به گوشی دوخته‌اند و در خیابان تردد می‌کنند نیز صادق است. این که با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و البته افزایش تعداد افرادی که با حواس‌پرتی در حال تردد در خیابان‌ها هستند شاهد افزایش مراجعه به اورژانس‌ها و تصادفات ناشی از حواس‌پرتی عابران پیاده یا رانندگان هستیم، اتفاقی نیست. جالب اینجا است که اکثر افراد، دیگری را مقصر می‌دانند. ۷۵ درصد از افراد معتقدند که این دیگران هستند که کاملا در گوشی خود غرق شده‌اند و در خیابان راه می‌روند و خود آن‌ها هرگز این چنین نیستند. 

الن هیلیبرند-سخنگوی آکادمی جراحان ارتوپدی امریکا اعلام کرده در تحقیقی که توسط یک گروه صورت گرفته، حدود ۹۰ درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که افرادی را که به شدت سرگرم کار با گوشی خود بوده‌اند و در خیابان قدم می‌زدند را دیده‌اند. ۶۴ درصد این افراد را مثل مجسمه توصیف کرده‌اند. این در حالی است که فقط ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق اعلام کرده‌اند که آن‌ها هم سابقه داشته که انقدر در گوشی خود غرق شده‌اند که مثل مجسمه در خیابان متوقف شده‌اند. 

هیلیبرند معتقد است وقت آن رسیده که افراد دست از گوشی خود بکشند و به چیزی که جلوی پایشان است دقت کنند. پیشنهادی که بعید به نظر می‌رسد به این راحتی‌ها مورد پذیرش قرار گیرد. آیا شما هم هنگام عبور از خیابان غرق در گوشی همراه خود می‌شوید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات