سامسونگ پرونده‌ نزاع پتنتی با اپل را به دادگاه عالی آمریکا می‌کشاند

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ سعی دارد تا نزاع پتنتی خود با اپل را به دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا بکشاند. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی کره‌ای معتقد است نه تنها رای صادر شده در مورد این پرونده نادرست است، بلکه ضعف قانونی موجود در رابطه با پتنت‌ها باعث شده تا چنین حکمی بر ضد سامسونگ صادر شود که این مشکل قانونی نیز باید حل شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 هرچند سامسونگ قبول کرده تا پس از پنج سال منازعه با اپل، جریمه‌ی ۵۴۸ میلیون دلاری این کمپانی را پرداخت کند، اما گویا ماجرا هنوز ادامه دارد. سامسونگ اعلام کرده بود که با دریافت InVoice از سوی اپل مبلغ تعیین شده را به اپل پرداخت خواهد کرد، حال آنکه آخرین اطلاعات منتشر شده نشان از این دارد که سامسونگ درصدد ارجاع پرونده‌ی خود با اپل به دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا است. دادگاه عالی آمریکا بالاترین مرجع قضایی در این کشور است. سامسونگ معتقد است که رای صادر شده برای این کمپانی عادلانه نبوده و اصلا نادرست است. کره‌ای‌ها به این موضوع بسنده نکرده و خلا قانون در حوزه‌ی پتنت را عاملی برای صدور چنین حکمی عنوان کرده‌اند. سامسونگ معتقد است این خلا باید مورد بازنگری قرار گرفته تا از این پس صدور رای با عملکرد بهتری صورت پذیرد.

براساس اطلاعات ارائه شده، سامسونگ معتقد است که هیئت ژوری که رای مخالفی را بر علیه سامسونگ صادر کرده‌اند، در مورد پتنت‌ها و حوزه‌ی فناوری، اطلاعات کافی را در اختیار نداشته‌اند. کره‌ای‌ها معتقدند قاضی ارشد پرونده هیئت ژوری را در مورد تفسیر پتنت و اینکه چگونه باید این مفهوم را درک کنند، محدود کرده است.

سامسونگ همچنین به روش محاسبه‌ی خسارت‌های وارد شده به اپل به دلیل سو استفاده از پتنت‌های این کمپانی نیز اعتراض دارد. کره‌ای‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که این کمپانی می‌تواند سایر شرکت‌ها را به دلایل مشابه تحت تعقیب قرار دهند. سامسونگ مدعی شده که سواستفاده‌هایی را در طراحی گوشی‌های هوشمند سایر کمپانی‌ها پیدا کرده که می‌تواند در صورت شکایت، سود حاصل از فروش این گوشی‌های هوشمند را از آن‌ها بگیرد.

سامسونگ تحت تعقیب قراردادن کمپانی‌ها به دلیل استفاده از پتنت‌های سایر شرکت‌ها را راهی برای جلوگیری از شکوفایی و نوآوری خوانده است. براساس نظریات این کمپانی چنین مسائلی می‌تواند تجارت در حوزه‌ی فناوری و مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد.

اپل و سامسونگ سال گذشته به توافق رسیدند تا به منازعات خود در خارج از آمریکای شمالی پایان دهند. باید دید که سرانجام منازعات پتنتی این دو کمپانی به چه ترتیب خواهد بود؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات