۶ گوشی هوشمند بالارده‌ای که در نیمه اول سال ۲۰۱۶ معرفی می‌شوند

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
مطالعه 6 دقیقه
کمتر از دو هفته به پایان سال ۲۰۱۵ باقی مانده است. شاید حالا دیگر بتوانیم با خیال راحت بگوییم که همه گوشی‌های هوشمندی که قرار بود در سال ۲۰۱۵ معرفی شوند، به بازار عرضه شده‌اند. در ادامه به ۶ گوشی هوشمند بالا رده‌ای که طی ۶ ماه اول سال ۲۰۱۶ معرفی می‌شوند، خواهیم پرداخت.
تبلیغات

 شاید هیجان اصلی این جا باشد که در سال جدید میلادی گوشی‌های هوشمند جدید و فوق‌العاد‌ه‌ای قرار است به بازار معرفی شوند والبته برای آشنایی با آن‌ها نیازی به انتظار طولانی مدت نیست چرا که از همین ماه‌های اول سال ۲۰۱۶ نمایشگاه‌های مهمی در دنیای فناوری برگزار می‌شود. CES 2016 دی ماه و کنگره جهانی موبایل موسوم به MWC 2016  در اوایل اسفند برگزار می‌شوند. 

با توجه به اتفاقاتی که اوایل سال ۲۰۱۵ روی داده است، پیش‌بینی می‌شود که سال ۲۰۱۶ نیز با معرفی گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای آغاز شود که البته اگر نگوییم همه آن‌ها اندرویدی خواهند بود، اکثر آن‌ها اندرویدی هستند چرا که اپل معمولا آیفون‌های خود را در ۶ ماه دوم سال معرفی می‌کند و از بلک‌بری و ویندوز موبایل هم هنوز از گوشی هوشمند خاصی برای ۶ ماه اول سال ۲۰۱۶ خبری به بیرون درز نکرده است. 

بر اساس شایعات و البته انتظارات، در ادامه به ۶ گوشی هوشمند شناخته شده‌ای می‌پردازیم که انتظار داریم در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۶ معرفی شوند.

ایسوس زن فون ۳

asus zenfone 3 8b692

در حالی که احتمالا زن فون ۳  ایسوس دارای چندین نسخه با قیمت‌های مختلف خواهد بود بیشتر در انتظار بالارده‌ترین مدل آن هستیم تا ببینیم چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد. 

زن فون ۲ امسال قابلیت‌های جذاب زیادی داشت که با قیمت مناسبی هم همراه شده بود. بنابراین همین فرم را برای زن فون ۳ هم متصور هستیم. به نظر می‌رسد زن فون ۳ مجهز به اسکنر اثر انگشت و یو‌اس‌بی نوع C خواهد بود ولی هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با پرچمدار سال ۲۰۱۶ ایسوس منتشر نشده است. از آنجا که زن فون ۲ در جریان رویداد CES 2015 معرفی شد، انتظار می‌رود که زن فون ۳ هم در CES 2016‌ معرفی شود. 

اچ‌تی‌سی وان ام ۱۰

htc one m10 4295c

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با وان ام ۱۰ اچ‌تی‌سی وجود ندارد ولی به نظر می‌رسد درست  مثل وان ام ۸ و وان ام ۹ شاهد معرفی این گوشی هوشمند در جریان کنگره جهانی موبایل باشیم. بنابراین شاید اسفند زمان معرفی این گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی باشد. 

وان‌ ام ۹ تفاوت چندانی با وان ام ۸ نداشت بنابراین  وقت آن رسیده است که ا‌چ‌تی‌سی  گوشی هوشمند فلزی متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی ارائه دهد. همچنین به نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی در پی عرضه گوشی هوشمند وان ایکس ۹ است که البته این گوشی هوشمند یک مدل میان رده محسوب می‌شود و  ویژگی‌های خیره کننده و متمایزی نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند بازار ندارد.  تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید هم یک مدل مفهومی از وان ام ۱۰ اچ‌تی‌سی است.

ال‌جی جی ۵

lg g5 e29a9

انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند آوریل سال ۲۰۱۶ (فروردین-اردیبهشت) درست یک سال پس از معرفی جی ۴ به بازار عرضه شود. جی ۵ ال‌جی به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهد بود و احتمالا کمی بزرگتر از نسل‌های قبلی خود است. 

طبق شایعات جی ۵ ال‌جی مجهز به نمایشگر ۵.۶ اینچی QHD، دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. از آنجا که ال‌جی به تازگی ساخت گوشی‌های هوشمند با بدنه فلزی را آغاز کرده (برای مثال مدل V10)، جی ۵ فلزی چندان دور از انتظار نیست. تصویر بالا متعلق به گوشی ال‌جی Class است. 

گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ

samsung galaxy s7 and s7 edge a6eea

 اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند، گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج شباهت زیادی به گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج خواهند داشت که اوایل سال جاری میلادی معرفی شدند. بنابراین با گوشی‌های باریک ساخته شده از فلز و شیشه روبرو خواهیم بود. 

از نظر سخت‌افزاری انتظار می‌رود که این دو پرچمدار جدید سامسونگ به نمایشگرهای ۵.۲ اینچی سوپر امولد QHD، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی و پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ یا اسنپدراگون ۸۲۰ (بسته به بازار مورد نظر) مجهز باشند. بر خلاف پرچمداران سال ۲۰۱۵ سامسونگ، به نظر می‌رسد پرچمداران سال ۲۰۱۶ از کارت حافظه خارجی هم پشتیبانی خواهند کرد. با توجه به نکات ذکر شده به نظر می‌رسد دو پرچمدار سامسونگ، قوی‌ترین گوشی‌های ابتدای سال ۲۰۱۶ باشند. 

انتظار می‌رود سامسونگ هم این دو گوشی هوشمند جدید خود را اسفند ماه در جریان کنگره جهانی موبایل معرفی کند. البته برخی شایعات حکایت از وجود نسخه‌های گلکسی اس ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج پلاس دارند که احتمالا هر دو به نمایشگرهای  حدود ۶ اینچ مجهز هستند. هرچند به نظر نمی‌رسد که نسخه‌های پلاس سامسونگ زودتر از نیمه دوم سال ۲۰۱۶ معرفی شوند. 

اکسپریا زد ۶ سونی

sony xperia z6 0a652

برخی معتقدند سونی دوباره تصمیم گرفته است به عادت سابق خود مبنی بر عرضه دو گوشی پرچمدار در سال بازگردد. بنابراین هیچ بعید نیست که در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی گوشی هوشمند اکسپریا زد ۶ سونی باشیم. در واقع به نظر می‌رسد سونی این روزها در حال آماده‌سازی ۵ نسخه متفاوت از اکسپریا زد ۶ است که این نسخه‌ها دارای نمایشگرهایی از ۴ تا ۶.۴ اینچ هستند. البته فقط یکی از این ۵ مورد به عنوان پرچمدار سونی مطرح خواهد شد که احتمالا همان نسخه ۵.۲ اینچی باشد. 

درست مثل خیلی از گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۶ِ، اکسپریا زد ۶ نیز به اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهد شد. در حالی که در مورد زد ۶ هم انتظار بدنه‌ای باریک و ضد آب را داریم، بیشتر کنجکاو هستیم تا ببینیم آیا این گوشی هوشمند تفاوت قابل ملاحظه‌‌ای در طراحی با نسل پیشین خود خواهد داشت یا خیر؟

هواوی پی ۹

huawei p8 15 ae8e2

هواوی حالا دیگر نامی آشنا برای همه علاقمندان گوشی‌های هوشمند است. این شرکت دیگر یک تولید کننده چینی عادی نیست بلکه طی سال ۲۰۱۵ تبدیل به سومین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند دنیا شده است. 

انتظار می‌رود پرچمدار جدید این شرکت یعنی هواوی پی ۹ به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۵۰، سنسور اثر انگشت، ۴ گیگابایت رم و دوربین اصلی دوگانه با فوکوس لیزری مجهز باشد. همچنین برخی معتقدند هواوی، پی ۹ مکس را نیز در سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد کرد. طبق گزارش وبسایت چینی mobile-dad نسل بعدی پرچمدار هواوی اسفند ماه معرفی خواهد شد.

به نظر شما کدام یک از گوشی‌های ذکر شده در بالا با استقبال بیشتری از سوی خریداران مواجه می‌شوند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات