اپل موزیک تا پایان سال جاری و سال آینده به ترتیب ۸ و۲۰ میلیون عضو خواهد داشت

پنج‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل با معرفی آیتونز تحول بزرگی را در صنعت موسیقی آنلاین ایجاد کرد؛ اما با ظهور سرویس‌های استریم موسیقی، آیتونز دیگر محبوب نبود و از این‌رو کاپرتینویی‌ها با خرید بیتس موزیک، سرویس موسیقی اپل موزیک را ارائه کردند. حال کارشناسان با انتشار گزارشی پیش‌بینی کردند که این سرویس تا پایان سال جاری ۸ میلیون و تا پایان سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۰ میلیون عضو خواهد داشت.
تبلیغات

اپل در سال جاری میلادی سرویس استریم موسیقی خود را برای رقابت با سایر سرویس‌های موجود نظیر اسپاتیفای عرضه کرد. حال گزارشی توسط Music Business WorldWide منتشر شده که آماری در رابطه با تعداد احتمالی اعضای این سرویس را تا پایان سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی ارائه کرده است. مارک مولیگان پیش‌بینی کرده که سرویس اپل موزیک تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۸ میلیون کاربر داشته و این آمار تا انتهای سال آینده‌ی میلادی به بیش از ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید. مارک مولیگان تحلیل‌گر صنعت موسیقی است که سابقه‌ی فعالیت در فارستر را نیز در کارنامه دارد.

در صورتی که سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای را از نظر تعداد کاربران احتمالی با هم مقایسه کنیم، باز هم اسپاتیفای تعداد کاربران بیشتری داشته و اپل پس از این سرویس در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

اپل در ماه اکتبر با انتشار گزارشی اعلام کرده که سرویس استریم موسیقی خود بیش از ۶.۵ میلیون کاربر دارد که این موضوع تحسین مولیگان را برانگیخته است. البته مولیگان به این موضوع اشاره کرده که مشخص نیست چه تعداد از این کاربران حق عضویت پرداخت کرده و چه تعداد از اشتراک رایگان استفاده می‌کنند. آمار اپل با ارائه‌ی اشتراک‌های رایگان به کارکنان اپل که در فروشگاه‌های این کمپانی مشغول به کار هستند، بیش از پیش مبهم‌تر نیز شده است؛ چراکه اپل هیچگاه آماری را به تفکیک کاربرانی که حق اشتراک پرداخت کرده و آن‌هایی که از سه ماه رایگان اولیه استفاده می‌کنند، ارائه نکرده است.

اپل سخت در تلاش است تا استودیوهای تولیدکننده‌ی موسیقی را راضی کند تا حق اشتراک ماهیانه‌ی اپل موزیک را به کمتر از ۱۰ دلار در ماه کاهش دهند؛ اما این مذاکرات با مخالفت طرف مقابل به نتیجه‌ی روشنی نرسیده است. مولیگان به این موضوع اشاره کرده اپل از رسیدن به توافق در این خصوص ناامید نشده و همچنان درپی راضی کردن استودیوهای تولیدکننده‌ی موسیقی است.

در صورتی که داشتن ۸ میلیون عضو تا پایان سال جاری میلای رنگ واقعیت به خود بگیرد، باید اپل را تحسین کرد؛ چراکه این کمپانی موفق شده در کمتر از ۶ ماه بیش از دو برابر اعضایی را که اسپاتیفای در چهار سال اول فعالیت خود جذب کرد، به عضویت سرویس خود درآورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات