اپل کارخانه‌‌ای با کاربری تولید تراشه در سن خوزه را با پرداخت ۱۸.۲ میلیون دلار تصاحب کرد

سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته اپل با پرداخت ۱۸.۲ میلیون دلار کارخانه‌ای را که کاربری آن در مورد تولید تراشه‌ها است، تصاحب کرد. این کارخانه پیش‌تر تحت تملک سامسونگ قرار داشت. براساس اطلاعات ارائه شده، این کارخانه در راستای انجام تحقیق و توسعه توسط تیم R&D اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

اپل کارخانه‌ای ۶,۵۰۰ متر مربعی را در فاصله‌ی ۲۰ دقیقه از مقر کنونی خود در سن خوزه خریداری کرده است. این کارخانه که از آن برای تولید تراشه‌ها استفاده می‌شده، قرار است توسط تیم طراحی و توسعه‌ی اپل مورد استفاده قرار گیرد. براساس اطلاعات ارائه شده، این کارخانه پیش ازاین توسط کمپانی Maxim Integrated Products مورد استفاده قرار می‌گرفت که از ماه جولای فعالیت آن متوقف شده است. این کارخانه پیش از این و در سال ۱۹۹۷ توسط سامسونگ خریداری شده و از آن برای تولید تراشه استفاده شده بود. در حال حاضر ساختمان ۱۰ طبقه‌ای متعلق به Samsung Semiconductor در کنار این کارخانه قرار گرفته است. همچنین باید به سایر کارخانه‌های تولیدی زیرساخت‌های شبکه و تراشه‌های متعلق به سیسکو و سایر کمپانی‌ها اشاره کرد که در مجاورت این کارخانه قرار دارند.

کمپانی ماکسیم از این کارخانه برای تولید محصولات پروتوتایپ خود استفاده می‌کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ماکسیم در این کارخانه می‌توان تراشه‌هایی را مبتنی بر لیتوگرافی ۶۰۰ تا ۹۰ نانومتری تولید کرد. اپل تراشه‌های مورد استفاده در انواع گجت‌های iOS یا مبتنی بر مکینتاش خود را با همکاری سایر تولیدکنندگان نظیر اینتل، سامسونگ، برودکام و سایر کمپانی‌ها تولید کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد. با توجه به اینکه تجهیزات موجود در این کارخانه برای تولید تراشه‌هایی که این روزها در محصولات اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، مناسب نیست، از این رو نباید خرید این کارخانه را به منزله‌ی آغاز تولید تراشه‌های مورد نیاز این کمپانی در نظر گرفت. همانطور که اشاره کردیم این کارخانه برای استفاده توسط بخش تحقیقات و توسعه‌ی اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای درک بهتر این موضوع شاید اشاره‌ای به فناوری‌های مورد استفاده توسط اپل در گوشی‌های هوشمند این کمپانی کافی باشد. برای مثال می‌‌توان به آیفون نسل اول و 3G اشاره کرد که اپل در آن‌ها تراشه‌هایی را مبتنی بر لیتوگرافی ۹۰ نانومتری مورد استفاده قرار داده بود. این کمپانی پس از بهره‌گیری از لیتوگرافی ۶۵ نانومتری در تولید تراشه‌ی آیفون 3GS نهایتا به تراشه‌های A9 مورد استفاده در آیفون‌ 6S براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری رسیده است.

 توسعه زیرساخت‌های اپل برای بخش تحقیقات و توسعه به خرید همین کارخانه ختم نشده است. این کمپانی در مسیر رسیدن به مقر اصلی خود نیز زمینی را در اختیار گرفته که احتمالا شاهد احداث ساختمانی دیگر در آن خواهیم بود. اپل با ارسال نامه‌ای به کارکنان خود به این موضوع اشاره کرده که در راستای توسعه‌ی بخش تحقیقات و توسعه‌ی خود برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

حال باید دید که خرید این کارخانه و زمین تا چه اندازه در عملکرد بخش تحقیقات وتوسعه‌ی این کمپانی تاثیرگذار خواهد بود؟

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات