اپل در پتنت جدیدش از مواد خود ترمیم برای ضدآب کردن آیفون 7 استفاده می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
اخیرا سازمان ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا پتنتی که اپل در سال ۲۰۱۴ ثبت کرده بود را منتشر کرده که بر اساس آن این شرکت قادر است با بهره‌گیری از مواد خودترمیم، نسل بعدی آیفون را به قابلیت ضدآب مجهز کند.
تبلیغات

اپل سال ۲۰۱۴ پتنتی ثبت کرده که به واسطه‌ی آن قادر است آیفون ۷ را به قابلیت ضد آب مجهز کند. این کمپانی در پتنت اخیر خود بهره‌گیری از نوعی لاستیک با قابلیت خود ترمیمی را شرح داده که کمک بسیاری به توسعه‌ی قابلیت ضدآب بودن آیفون می‌کند. 

 برای درک بهتر این پتنت یک جک هدفون را در نظر بگیرید که با الاستومر پوشش داده شده است. زمانی که بخواهید یک هندزفری را به این جک متصل کنید، پوشش الاستیکی باز می‌شود تا بتوانید اتصال را برقرار کنید. پس از اتمام استفاده، پوشش الاستومری به شکل قبلی خود بازمی گردد و با پوشش خود از پورت محافظت می‌کند؛ همین پوشش را می‌توان طوری ساخت که در برابر آب، گرد و غبار، مواد زائد و گاز، از گوشی حفاظت کند.

این پتنت، «دستگاه الکترونیکی با اتصال پنهان» نام دارد. البته شرکت اپل پیش از این پتنتی برای برد منطقی گوشی‌ها داشته که  در آیفون 6S و 6S پلاس به کار رفته و همین باعث ضد آب شدن این گوشی‌ها شده است، در حالی‌که این دو گوشی ضد آب در نظر گرفته نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات