مالکان برند لباس استیو جابز در ایتالیا، اپل را شکست دادند

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وینچنزو و گیاکامو دو برادر ایتالیایی تبار توانستند پس از سال‌ها کشمکش در یک دعوای حقوقی با شرکت اپل، مجوز نامگذاری تولیدی پوشاک خود به‌نام بنیان‌گذار شرکت اپل استیو جابز را دریافت کنند.
تبلیغات

یک برند پوشاک ایتالیایی موفق شد تا برند خود را که استیو جابز نام دارد طی یک مجادله‌ی حقوقی حفظ کند. دعوای حقوقی آنها با شرکت اپل در سال ۲۰۱۲ شروع شد. وینچنزو و گیاکامو، این دو برادر ایتالیایی بعد از سال‌ها تولید محصولات برندهای دیگر تصمیم به راه‌اندازی شرکت تولیدی پوشاک خود گرفتند، حال آنکه زمانی که متوجه شدند، اپل هیچ گونه ثبت قانونی روی نام استیو جابز انجام نداده است آنها نام بنیان‌گذار اپل را به عنوان برند تجاری خود انتخاب کردند.

اما همانطور که انتظار می‌رفت شرکت اپل از وینچنزو و گیاکامو به خاطر برند تجاریشان شکایت کرد.

برند لباس استیو جابز

این غول فناوری در دادگاه مدعی شد که شکل لوگوی تجاری این دو برادر شباهت زیادی به لوگوی اپل دارد؛ لوگوی شرکت استیو جابز از یک حرف J که سمت راست آن گاز گرفته شده تشکیل شده و یک برگ همانند برگ لوگوی سیب اپل روی آن قرار گرفته است. با این حال دادگاه اعلام کرد که حرف J خوردنی نیست و علامت گاز زدن نمی‌تواند دلیل شباهت به لوگوی معروف اپل باشد و شباهتی در میان نیست و به این ترتیب رای را به براداران بارباتو داد و علامت تجاری آنها را تایید کرد.

این دو برادر به‌زودی فعالیت خود را در زمینه تولید کیف، تی‌شرت، شلوار جین و دیگر اکسسوری‌های مرتبط با صنعت مد تحت برند تجاری استیو جابز ادامه خواهند داد.

آنها در مصاحبه‌ای با Business Insider Italia هدف خود را از انتخاب نام تجاری استیو جابز، احتمال ورود خود به دنیای الکترونیک اعلام کردند؛ هرچند فعلا برنامه‌ای برای این کار ندارند ولی به نطر آنها خیلی جالب خواهد بود اگر روزی موبایل‌های برند استیو جابز با آیفون‌های ساخته استیو جابز رقابت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات