کوچک‌ترین تلفن همراه جهان کمتر از ۵۰ دلار قیمت دارد

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوچک‌ترین تلفن همراه جهان که تاینی تی۱ نام دارد، تنها امکان برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک را میسر می‌سازد. قیمت این دستگاه کم‌تر از ۵۰ دلار است.
تبلیغات

امروزه گوشی‌های هوشمند با سایز بزرگ، بازار را اشباع کرده‌اند. اکثر گوشی‌های پرچمدار تولید شرکت‌های بزرگ به فناوری صفحه نمایش لبه به لبه، صفحه نمایش شارپ و باتری قدرتمند مجهز هستند. زانکو تاینی تی۱ (Zanco Tiny T1) هیچ یک از این قابلیت‌ها را شامل نمی‌شود؛ اما عنوان کوچک‌ترین تلفن هوشمند جهان را از آن خود کرده است و در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد.

به نظر می‌رسد که تاینی تی۱ یک اسباب بازی باشد اما در واقع یک دستگاه موبایل کاربردی است که قابلیت‌های تماس صوتی و همچنین ارسال متون را میسر می‌سازد. صفحه کلید این دستگاه کوچک، بسیار کامل است و نمایشگر اولد آن وضوح ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی دارد.

تاینی تی۱ یک گوشی قدرتمند نیست. اندازه کوچک این دستگاه، توانایی‌های آن را نیز محدود می‌سازد؛ به طوری که تنها پشتیبانی از شبکه ۲G میسر شده و به‌جز برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام کوتاه، قادر به انجام عملیات دیگری نخواهید بود. با این وجود، تاینی تی۱ یک گوشی جالب با ویژگی‌های قابل توجه است.

این دستگاه از سیم‌کارت‌های نانو پشتیبانی می‌کند، از طریق میکرو یواس‌بی شارژ می‌شود و ظرفیت ذخیره ۳۰۰ شماره را در خود دارد. همچنین امکان ذخیره ۵۰ تماس و پیامک اخیر را میسر می‌سازد. لیست قطعات زانکو، خبر از میزان ظرفیت رم و رام این دستگاه را تا ۳۲ گیگابایت می‌دهد.

باور این‌که دستگاه مجهز به یک فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی است کمی سخت به نظر می‌رسد؛ خصوصا با توجه به این که این دستگاه هوشمند نیست. احتمال اینکه این میزان ۳۲ مگابایت باشد، وجود دارد. در وب‌سایت کمپانی نیز در این مورد توضیحی داده نشده است.

از طرفی، قیمت تی۱ بسیار ارزان است؛ که این دستگاه را به یک گزینه مناسب برای افرادی که تمایلی به استفاده از گوشی هوشمند ندارند تبدیل می‌کند. این دستگاه قادر است ۳ روز شارژ نگه دارد، همچنین امکان ۱۸۰ دقیقه مکالمه بدون نیاز به شارژ مجدد وجود دارد. قیمتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده کمتر از ۵۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات