ادوبی نام فلش را به Animate CC تغییر می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
ادوبی اعلام کرد که فلش روزهای پایانی عمر خود را می‌گذراند و این شرکت از اوایل سال ۲۰۱۶ نام ادوبی فلش را برای محتوای وب به Adobe Animate CC تغییر خواهد داد. این تصمیم ادوبی ناخودآگاه همگان را یاد جمله‌ی مشهور استیو جابز در سال ۲۰۱۰ میلادی می‌اندازد که آینده‌ای برای فلش متصور نبود.
تبلیغات

ادوبی اعلام کرد که از اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی، نام ادوبی فلش برای محتوای وب را به ادوبی انیمیت سی سی تغییر خواهد داد. ادوبی معتقد است این تغییر نام پس از ۲۰ سال برای نشان دادن جایگاه این اپ به عنوان یک ابزار انیمیشنی پیشرو در زمینه‌ی وب است.

ادوبی بیان کرده که بیش از یک سوم محتوای تولید شده توسط فلش در حال حاضر توسط HTML5 نیز ساخته شده است. HTML 5 استاندارد وبی است که مدیر عامل اپل آن را در سال ۲۰۱۰ آینده‌ی وب خواند و جایگاهی برای فلش در آینده متصور نشد.

فلش که شاید برای بسیاری یادآور گیم‌های فیسبوکی و ویدیوهای این شبکه‌ی اجتماعی باشد که با آیفون‌ها نمی‌شد به بازی یا تماشای آن‌ها نشست. فلش سال‌ها است که بدنامی را با خود یدک می‌کشد و یکی از دلایل این اتفاق نیز یک باگ امنیتی بزرگ بود که بوسیله‌ی آن می‌شد کل کنترل سیستم تحت حمله را در دست گرفت.

ادوبی انیمیت همچنان به توسعه‌دهندگان اجازه‌ی ساخت محتوای فلش را خواهد داد اما حذف نام فلش از آن به نوعی نشان از آغاز یک پایان برای فلش را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات