سامسونگ پتنتی را برای استفاده از نمایشگر تاشدنی در گجت های هوشمند ثبت کرد

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های اخیر شایعات بسیاری در خصوص تولید صفحه‌ی نمایش تاشدنی توسط سامسونگ به گوش رسیده است. حال اطلاعات پتنتی متعلق به این کمپانی منتشر شده که نگرش جدیدی را در مورد احتمال عرضه‌ی گجت‌های مبتنی بر این صفحه‌ی نمایش در اختیارمان قرار می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اطلاعات مربوط به پتنتی که متعلق به سامسونگ منتشر شده که مفهوم جدیدی از گجت‌های متبنی بر صفحات نمایش تاشدنی را دراختیارمان قرار می‌دهد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید می‌توان صفحه‌ی نمایش را به دلیل اینکه انعطاف بالایی دارد درون بخش اصلی همچون یک رول جمع کرد. در این صورت گجت مورد نظر دارای دو حالت خواهد بود که یکی مربوط به حالت جمع شده و دیگری حالتی است که صفحه‌ی نمایش باز شده است. در صورتی که صفحه‌ی نمایش درون ساختار اصلی جمع شده باشد، می‌توان با استفاده بخشی شبیه به دستگیره که شامل تمام ماژول‌های سخت‌افزاری در انتها است، صفحه‌ی نمایش را باز کرد.

بخش دستگیره مانندی که که در انتهای صفحه‌ی نمایش تا شدنی قرار گرفته را باید یکی از جالب‌ترین قسمت‌های گجتی خواند که در این پتنت شاهد تصویر آن هستیم. سامسونگ خود از این قسمت در پتنت با عنوان تب (Tab) اسم برده است. همانطور که اشاره کردیم، قسمت تب دربردارنده ی تمام ماژول‌های سخت‌افزاری است و در حالت جمع شده نیز می‌توان انواع اعلانیه‌های دریافتی را بدون نیاز به باز کردن نمایشگر تاشدنی مشاهده کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های تب را باید امکان اجرای اپلیکشن پیش از بیرون کشیدن صفحه‌ی نمایش بنامیم. در این حالت لازم است قبل از آنکه صفحه‌ی نمایش را بیرون بکشیم، آیکن اپلیکیشن مورد نظر را روی نمایشگر تب کلیک کنیم تا در زمان بیرون کشیدن صفحه‌ی نمایش، اپلیکیشن مورد نظر در حال اجرا باشد.

یکی دیگر از پتنت‌هایی که نحوه‌ی استفاده از صفحه‌ی نمایش تاشدنی را نشان می‌دهد، گوشی هوشمندی است که از صفحه‌ی نمایش در کل قسمت داخلی بهره برده و می‌توان آن را همچون کتاب از وسط تا کرد تا حجم گوشی هوشمند مورد نظر کاهش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات