پتنت جدید ایرباس، فرآیند چند مرحله‌ای پرواز با هواپیما را کوتاه‌تر می‌کند

پنج‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
شاید تنها نکته‌ی منفی در انجام سفرهای هوایی نیاز به انتظار چندین باره در طول فرآیند سفر باشد. انتظار برای دریافت کارت پرواز، نشستن در سالن انتظار، انتظار داخل هواپیما برای آغاز پرواز، همگی جزو مراحلی هستند که اصلا خوشایند نیست. شرکت‌های هوایی نیز همچون مسافران درپی تسریع فرآیند پروار هستند، چراکه سود آن‌ها در پرواز بیشتر نهفته است. ایرباس پتنتی ارائه کرده که می‌توان فرآیند پرواز هواپیماها را تسریع کند.
تبلیغات

 شرکت‌های هواپیمایی نیز همچون مسافران، دل خوشی از انتظار در فرودگاه‌ها ندارند. همانطور که مسافران دوست دارند تا فرآیند پرواز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند، کمپانی‌های هوایی نیز چنین خواسته‌ای دارند، چراکه پرواز نکردن یک هواپیما به منزله‌ی درآمدزا نبودن آن هواپیما است. این موضوع در بازار‌ رقابتی کشور‌های غربی بیش از سایر کشورها خود را نشان می‌دهد. حال ایرباس پتنتی را به ثبت رسانده که می‌تواند فرآیند پرواز مجدد هواپیما را بسیار کوتاه‌تر از پیش کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، در پتنت ایرباس، دیگر نیاز به ایستادن در صف و نشستن در سالن انتظار نیست، چراکه مسافران پس از انجام مقدمات در صندلی‌های خود که درون کابین مسافران قرار گرفته، خواهند نشست و به محض آماده شدن هواپیما، کابین مسافران درون هواپیما قرار گرفته و هواپیما پرواز خواهد کرد. همانطور که در تصویر نیز می‌بینید، در این روش کابین مسافران از بدنه‌ی اصلی هواپیما جدا بوده و مسافران پس از قرار گرفتن درون کابین، به سرعت به هواپیما انتقال داده خواهند شد.

البته پیاده کردن این ایده مستلزم همکاری سایر شرکت‌های هوایی و همچنین ایجاد تغییراتی در ساختار فرودگاه‌ها است. البته نمی‌توان انتظار تغییرات در هواپیماهای کنونی مورد استفاده یا در حال تولید را داشت، بلکه شاید در نسل‌های آینده از چنین فناوری در ساخت کابین مسافران استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات