اپل تصاحب کمپانی FaceShift، فعال در حوزه‌ ردیابی حرکات سه بعدی را تایید کرد

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
اوایل سال جاری میلادی شایعاتی در خصوص تصاحب کمپانی سوئیسی Faceshift توسط اپل به گوش رسیده بود. فیس‌شیفت در زمینه‌ی ردیابی حرکت سه بعدی فعالیت می‌کند. حال اپل رسما خرید این کمپانی را تایید کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش خرید کمپانی سوئیسی فیس‌شیفت را تایید کرد. این کمپانی سوئیسی در زمینه‌ی ردیابی حرکات سه بعدی فعالیت می‌کند. ردیابی حرکات سه بعدی معمولا برای بازسازی حرکات بدن انسان درون انیمیشن‌ها یا بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، بطوریکه متخصصان با استفاده از سنسور‌ها و دوربین‌های مختلف حرکات دست و انواع عضلات بدن انسان را ثبت کرده و آن را در رایانه شبیه‌سازی می‌کنند.

همانطور که می‌دانید اپل هر از چند گاهی اقدام به تصاحب کمپانی‌های کوچکی در حوزه‌های مختلف می‌کند. فیس‌شیفت پیش از آنکه توسط اپل خریداری شود، با استودیوهای بازی‌ و انیمیشن‌سازی متعددی همکاری کرده است. زمینه‌ی همکاری فیس‌شیفت با استودیوهای مورد نظر، طراحی فناوری‌هایی به منظور شناسایی و ثبت تغییرات صورت افراد با بهره‌گیری از سنسورهای سه بعدی است. برای مثال می‌توان به فیس‌شیفت استودیو اشاره کرد که با پلاگین‌هایی به منظور ارتباط با برنامه‌های مایا و یونیتی عرضه شده است. این کمپانی همچنین سابقه‌ی فعالیت در زمینه‌ی نرم‌افزار‌های مورد استفاده توسط کاربران عادی را نیز دارد که برای مثال می‌توان به اسکایپ اشاره کرد. این کمپانی درصدد بهره‌گیری از میمیک‌های صورت کاربران در زمان چت ویدیویی و انعکاس آن روی صورت اموجی‌ها است، بطوریکه طرف مقابل با دیدن اموجی با حرکات صورت کاربر، صدای وی را روی اموجی می‌بیند.

براساس اسناد منتشر شده این کمپانی در ماه آگوست زیر پرچم اپل رفته و شماری از کارکنان آن هم‌اکنون تحت نظر این کمپانی و خارج از دفاتر اروپایی آن به کار مشغول هستند. همچنین براساس اطلاعات منتشر شده اپل شمار دیگری از متخصصان در این حوزه را استخدام کرده که در دفتر سوئیس به کار مشغول هستند. از جمله‌ی افرادی که اخیرا به استخدام اپل درآمده‌اند، باید به مدیر ارشد نرم‌افزار اشاره کرد که با تمرکز روی توسعه‌ی الگوریتم‌های پردازش تصویری پیشرفته برای اپلیکیشن‌های تصویربرداری در ابزار‌های موبایل و دسکتاپ به کار مشغول شده‌اند.

دانلود ویدیو

فیس‌شیفت در سال ۲۰۱۱ در زمینه‌ی گرافیک رایانه در انستیتو فناوری فدرال سوئیس کار خود را آغاز کرده است. مرکز این کمپانی در شهر لوزان قرار دارد. این کمپانی اواسط سال ۲۰۱۳ داگ گریفین، متخصص شناخته‌ شده‌ی الکترونیک آرتز را به استخدام خود درآورد. فیس‌شیفت فناوری مربوط به ردیابی حرکتی سه بعدی خود را بارها در نمایشگاه‌های مختلف در معرض نمایش قرار داده که آخرین نمونه‌ی آن در GDC 2015 بوده است.

هنوز مشخص نیست که اپل از فناوری‌های توسعه یافته توسط فیس‌شیفت در چه حوزه‌هایی استفاده خواهد کرد. البته می‌توان حدس زد که احتمالا فناوری ردیابی سه بعدی در کاربردهایی نظیر ایجاد آواتارهای زنده در چت‌های فیس‌تایم مورد استفاده قرار گیرد. از جمله‌ی کاربردهای دیگر باید به احتمال استفاده از این فناوری در آنلاک کردن گجت‌ها بصورت بیومتریک اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات