صفحه‌نمایش دستگاه‌های هوشمند در آینده به انرژی نیازی نخواهند داشت

سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
بیش‌ترین مصرف انرژی باتری دستگاه‌های هوشمند را صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها دارند. از همین رو شما با کاهش میزان روشنایی صفحه‌نمایش می‌توانید مدت طولانی‌تری از باتری دستگاه خودتان استفاده کنید. حال اما این مشکل در حال برطرف شدن است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت Bodle Technology به تازگی اذعان کرده است که توانسته مشکل مصرف باتری صفحه‌نمایش را حل کند. این شرکت توانسته به ماده‌ای جدید با قابلیت تغییر فاز دست پیدا کند که برای نمایش محتوا به انرژی نیاز ندارد. هم‌چنین تصاویر نمایش داده شده توسط این ماده در زیرنور خورشید نیز به خوبی قابل مشاهده و خوانا است. این شرکت اطلاعات بیشتری درباره‌ی جزئیات این ماده منتشر نکرده است و به اذعان نحوه‌ی کارکردن این ماده در نمایش تصاویر بسنده کرده است. تصاویر در این ماده‌ی شفاف و قابل تغییر شکل، توسط ارسال و دریافت پالس‌های الکترونیکی به نمایش گذاشته خواهند شد.

این تکنولوژی هنوز در اوایل راه خودش است و شرکت Bodle از بیان نام شرکت‌های دیگر که در راه ساخت این صفحه‌نمایش به آن‌ها کمک می‌کنند، خودداری کرده است. در هر صورت با تولید شدن چنین صفحه‌نمایشی می‌توان حداقل روی کاغذ به این نتیجه رسید که باتری تلفن های هوشمند بیش از پیش دوام خواهند آورد. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این ماده می‌توان به این نکته اشاره کرد که ظاهرا این صفحه‌نمایش می‌تواند نورهایی با طول موج‌های مشخص را فیلتر کند؛ بنابراین در محیط‌های متفاوت بهترین کیفیت نمایش را ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات