ایلان ماسک: خرید خودروهای غیر هوشمند در ۲۰ سال آینده همانند خرید اسب در روزهای جاری است

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته کمپانی تسلا گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد. ایلان ماسک در جریان برگزاری این کنفرانس در مورد خودروهای هوشمند اظهار نظر جالبی کرد. وی پیش‌بینی کرد که در ۲۰ سال آینده استفاده از خودروهای معمولی و غیرهوشمند همچون سوار شدن بر اسب خواهد بود.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته کمپانی خودروسازی تسلا گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد. براساس گزارش منتشر شده میزان ضرردهی کمپانی در سه ماهه‌ی سال جاری میلادی به ۲۳۰ میلیون دلار کاهش یافته است. تسلا موفق شده تا در سه ماهه‌ی جاری سال ۲۰۱۵ میزان تولید اتومبیل خود را افزایش داده و رکورد جدیدی را به ثبت برساند؛ بطوریکه میزان خودروهای تولیدی توسط این کمپانی از میزان عرضه پیشی گرفته است.

ایلان ماسک در پاسخ به سوالی که در خصوص خودروهای هوشمند پرسیده شد، چنین اظهار نظر کرده است:

من معتقدم که در طولانی مدت تمام خودروهای تولید شده از وجود قابلیت‌های هوشمند بهره برده و بصورت خودران روانه‌ی بازار خواهند شد. به نظر من در آینده دیدن خودروهایی که هوشمند نبوده و از قابلیت‌های خودران بی بهره باشند، بسیار غیرمعمول خواهد شد. به اعتقاد من خودروها در طول ۱۵ تا ۲۰ سال آینده هوشمند خواهند شد. البته این اتفاق برای تسلا بیش از موعد پیش‌بینی شده روی خواهد داد. به نظر من در آینده تمام خودروها با قابلیت هوشمندی صد در صد روانه‌ی بازار خواهند شد، در واقع در صورتی که خودرویی با چنین قابلیتی به بازار عرضه نشود، یک نکته‌ی منفی برای آن خواهد بود. در واقع خریدن یک خودروی غیرهوشمند در طول سال‌های آینده همچون خریدن اسب و استفاده از آن برای رفت و آمد‌های روزمره در دوران جاری خواهد بود.

البته نمی‌توان ادعای ایلان ماسک در این مورد را صد در صد صحیح خواند. برای مثال می‌توان به سوپراسپورت‌ها اشاره کرد که صرف خودرو بودن دلیل محبوبیت و گران بودن آن‌ها نیست. به بیان بهتر چیزی که خودروهایی نظیر لامبورگینی، فراری، مک لارن و پاگانی را در کنار سایر محصولات مشابه از دیگر خودروها متمایز می‌کند، تلفیق هنر، صنعت و خاص بودن در این خودروها است که به نظر نمی‌رسد این خصوصیات در آینده نیز کمرنگ‌تر شود.

ایلان ماسک در کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی تسلا همچنین به این موضوع اشاره کرد که در آینده‌ی نزدیک با ارائه‌ی بروزرسانی جدید برای خودروهای تسلا، محدودیت‌هایی روی سیستم رانندگی هوشمند این محصولات اعمال خواهد شد. ماسک دلیل این موضوع را انتشار ویدیوهایی از سیستم رانندگی هوشمند این خودروها پس از بروزرسانی عنوان کرده که در برخی خطر تصادف در کمین خودرو بوده است. این موضوع نشان از این دارد که توسعه‌ی خودروهای هوشمند بسیار چالش برانگیز است؛ اما ایلان ماسک کسی نیست که در صورت مواجهه با چنین چالش‌هایی پا پس بکشد.

نظر شما در مورد ایلان ماسک و اظهار نظرش در خصوص آینده‌ی خودروهای هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات