سامسونگ می خواهد از یک شرکت پیرو به شرکتی پیشرو تبدیل شود

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به گزارش مالی سامسونگ و سود ۶ میلیارد دلاری این شرکت در سه ماهه‌ی اخیر، به نظر می‌رسد تلاش‌های سامسونگ در جهت ایجاد تغییرات سازمانی در حال ثمره دادن هستند. اما براساس گفته‌های مدیرعامل سامسونگ، این تازه شروع راه است.
تبلیغات

کئون اوهیون، مدیرعامل شرکت سامسونگ اخیرا در طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تغییرات سازمانی این شرکت هنوز در مراحل ابتدایی است و تغییرات بسیار زیادی رخ خواهد داد. طبق گفته وی بسیاری از کارکنان دفتری این شرکت از دفتر مرکزی به بخش تجارت منتقل خواهند شد، به بسیاری از کارکنان بازنشستگی زودهنگام توصیه خواهد شد و بسیاری از دپارتمان‌ها تعطیل شده یا با بخش‌های دیگر تلفیق خواهند شد. بنا به گفته‌ی اوهیون هدف نهایی، تبدیل سامسونگ به شرکتی توانمندتر است.

کئون اوهیون می‌گوید:

برای مقابله با چالش‌های آینده باید به جای درگیر بودن با موفقیت‌های گذشته، خود را با شرایط جدید وفق دهیم. بر این باور هستم که اکنون در زمان مناسبی برای تغییر خود از یک شرکت پیرو به شرکتی پیشرو به سر می بریم.

مسلما با صرفنظر از سودآوری بیشتر، دلیل اصلی برداشتن چنین قدم‌های بزرگی ، جو رقابتی موجود است. کئون اوهیون می‌گوید استارتاپ‌های خلاقی وجود دارند که ایده‌های بسیار نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهند، مسلما سامسونگ نمی‌خواهد به دلیل وسعت دامنه‌ی فعالیت‌ها و زمان‌بر بودن فرآیند تصمیم گیری در این شرکت، از قافله‌ی شرکت‌های نوآور عقب بماند.

با توجه به توانمندی بخش تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ در امر تولید صفحات نمایش، تراشه‌ها، باتری‌ها و دوربین‌ها، باعث کنجکاوی است که تمرکز مجدد این شرکت بر نوآوری منجر به تولید چه محصولاتی خواهد شد، به احتمال زیاد سامسونگ سال آینده پاسخ این سوال را خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات