تأسیس صندوق کمک هزینه‌ تحصیلی به یاد مریم میرزاخانی در دانشگاه استنفورد

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دانشگاه استنفورد اعلام کرده که بودجه‌ای ۸۰۰ هزار دلاری برای تأسیس صندوق کمک هزینه‌ی تحصیلی دانشجویان به یاد مریم میرزاخانی دریافت کرده است.
تبلیغات

دانشگاه استنفورد از دریافت هدیه‌ای به مبلغ ۸۰۰ هزار دلار برای تأسیس یک صندوق کمک هزینه‌ی تحصیلی به نام مریم میرزاخانی خبر داده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این بودجه از سوی دو ایرانی-آمریکایی نام‌آشنا، انوشه انصاری و روزبه یاسینی‌فرد پرداخت شده است.

مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی است که لقب تنها بانوی دریافت‌کننده‌ی مدال فیلدز را در کارنامه دارد. مدال فیلدز در دنیای ریاضیات همتراز با جایزه‌ی نوبل است. مریم میرزاخانی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در جولای سال جاری میلادی جان خود را از دست داد.

کمک هزینه‌ی تحصیلی مریم میرزاخانی به دانشجویان دانشکده‌ی ریاضیات اختصاص خواهد یافت. علاوه بر کمک ۸۰۰ هزار دلاری یاسینی و انصاری، بنیاد ویلیام و فلورا هیولت نیز ۴۰۰ هزار دلار کمک کرده‌اند و صندوق با ۱.۲ میلیون دلار بودجه‌ی کار خود را آغاز خواهد کرد.

انوشه‌ انصاری و روزبه یاسینی‌فرد اعلام کرده‌اند که مریم‌ میرزاخانی شخصیتی الهام‌بخش است که بار دیگر ثابت کرده  ایرانیان در طول تاریخ خدمات بزرگی به هنر و علم انجام داده‌اند. میزراخانی در تهران چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برد و سپس برای ادامه‌ی تحصیلات راهی دانشگاه هاروارد شد.

روزبه یاسینی‌فرد در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تأثیر مریم میرزاخانی در حوزه‌ی ریاضیات به اندازه‌ی نوآوری و تأثیری که خوارزمی در این حوزه از خود برجای گذاشته است، اهمیت دارد. انوشه و من این صندوق کمک تحصیلی را ایجاد می‌کنیم تا خدمات وی به دنیای ریاضیات را بیش از پیش پررنگ‌ کنیم.

انوشه انصاری فردی شناخته‌شده در دنیا و روزبه یاسینی از جمله دانشمندان و مخترعان شناخته‌شده در کشور آمریکا است. روزبه یاسینی با عنوان مدیر مودم‌های کابلی شناخته می‌شود. یاسینی موفق شده است برای اولین بار دیتای اینترنت و در واقع ارتباط اینترنتی را از طریق تلویزیونی کابلی انتقال دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات