تیم کوک: درآمد ۱۷ میلیارد دلاری توسعه دهندگان از اپ استور چین

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک در جریان حضور خود در کشور چین اعلام کرد که توسعه‌دهندگان طی سال جاری ۱۷ میلیارد دلار از اپ استور چین درآمد کسب کرده‌اند.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرده است که بیش از ۱.۸ میلیون توسعه‌دهنده در کشور چین از پلتفرم این کمپانی استفاده می‌کنند و درآمد کسب‌شده توسط این افراد طی سال جاری میلادی از کانال فروش اپلیکشن‌ها به بیش از ۱۶.۹۳ میلیارد دلار می‌رسد. کسب درآمد ۱۷ میلیارد دلاری از سوی چینی‌ها بدین معنی است که این کشور بیش از یک‌چهارم مجموع درآمد اپ استور در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

تیم کوک اطلاعات مورد نظر را در جریان سخنرانی خود در کشور چین ارائه کرد. تیم کوک ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرده بود که توسعه‌دهندگان طی سال ۲۰۱۶ موفق شده‌اند درآمدی ۷۰ میلیارد دلاری کسب کنند.

چین از نظر فروش سومین بازار بزرگی است که اپل در آن فعالیت می‌کند. البته این کمپانی در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی از طرف تولیدکنندگان گوشی‌های چینی روبرو شده است؛ چراکه برندهای چینی با عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند باکیفیت، محصولات خود را با قیمت پایین‌تری راهی بازار می‌کنند. اپل امیدوار است با عرضه‌ی آیفون ۱۰ و آیفون ۸ موقعیت پیشین خود را دوباره به دست بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات