پهپاد پستچی آمازون برای حفظ امنیت، قبل از سقوط منهدم می‌‌شود

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق جزئیات پتنت ثبت‌شده‌ی جدید آمازون، پهپادهای این شرکت در صورت روبه‌رو شدن با مشکل و احتمال خطر سقوط، خود را منهدم می‌کنند.
تبلیغات

آیا برای آینده‌ای که در آن محموله‌های پستی شما با پهپاد به دستتان می‌رسد آماده هستید؟ برای آینده‌ای که این پهپادهای پستچی در صورت نیاز می‌توانند خود را منهدم کنند چطور؟ بر اساس پتنت جدید آمازون، پهپادهای پستچی اگر در خطر سقوط باشند، خود را منهدم می‌کنند. طبق این ایده، سقوط یک پهپاد مهندم‌شده که به قطعات کوچک‌تر و سبک‌تری تقسیم شده بسیار کم‌خطرتر از یک پهپاد سالم است، از این‌رو احتمال صدمه رسیدن به افراد هم کم‌تر می‌شود.

با اینکه هنوز با زمانی که پهپادها آسمان را اشغال کنند فاصله‌ی زیادی داریم، چند شرکت در حال سرمایه‌گذاری روی تحقیقات و توسعه‌ی پهپادهای این‌چنینی و تکنولوژی‌هایی هستند که می‌توانند تحویل محموله به این صورت را تسهیل کنند. البته تاکنون آمازون چند پتنت مشابه را در این حوزه به ثبت رسانده است.

آمازون در آخرین پتنت خود که ۱۰ جولای ۲۰۱۶ ثبت شد، «تقسیم‌سازی مستقیم یک وسیله‌ی نقلیه‌ی بدون سرنشین» را توصیف کرده که ظاهرا به معنی نابودسازی حساب‌شده‌ی یک پهپاد، در صورت اختلال در عملیات پرواز آن است. طبق متن این پتنت، این مسئله قرار نیست یک آتش‌بازی‌ تماشایی در آسمان باشد.

آمازون در این پتنت یک تکنولوژی‌ به نام «کنترل‌کننده‌ی تکه‌تکه شدن» را معرفی می‌کند که طبق آن «تکه‌تکه شدن یک یا چند جزء پهپاد بر اساس اطلاعات مسیر پرواز، شرایط پرواز، وضعیت جغرافیایی زمین» و عوامل دیگری که ذکر نشده‌اند، رخ می‌دهد.

پهباد آمازون

اگر چیزی در روند پرواز پهپاد اختلال ایجاد کند (مثلا یک پرنده به آن برخورد کند یا بادی به‌شدت قوی و غیر منتظره بوزد)، کنترل‌کننده می‌تواند «تکه‌تکه شدن یک یا چند جزء» را اجرا کند. این پتنت توضیح می‌دهد که با کنترل اختلال پرواز به این صورت، پهپاد یک فرایند «تکه‌تکه‌ شدن مستقیم کنترل‌شده» را تجربه می‌کند.

این پتنت توضیح می‌دهد که «تکه‌تکه شدن کنترل‌شده» با تعیین چند جزء پهپاد برای افتادن در اماکنی که توسط عوامل مختلف مثل امنیت مکان، زمان‌بندی، محیط، ملاحظات قانونی و موارد دیگر مشخص شده‌اند، کار می‌کند. هرچند، درمورد اینکه طی تکه‌تکه شدن اجزاء، چه اتفاقی برای بسته‌ی شما می‌افتد، توضیحی داده نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات