خروج برخی از برند‌های بزرگ از سرویس تبلیغاتی یوتیوب

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایش تبلیغات شرکت‌های نام و آشنای جهانی در ویدیوهایی با محتویات غیراخلاقی در یوتیوب، مشکلات زیادی برای این سرویس ایجاد کرده است.
تبلیغات

یوتیوب (Youtube) باری دیگر با تبلیغ‌کنندگان به مشکل خورد. بعد از گزارش‌های بازفید (Buzzfeed) و تایمز (Times) مبنی بر قرار دادن تبلیغات موسسات بزرگ در ویدیو‌هایی با موضوعات و مشکلات اخلاقی، برندهای بزرگی مثل HP و مارس (غول صنعت شکلات‌سازی) اقدام به قطع کمپین‌های تبلیغاتی خود در یوتیوب کردند. شرکت‌هایی همانند مارس و خرده فروشی آلمانی لیدل اعلام کردند تا زمانی که شرایط ایمنی مشخصی اعمال نشود، به یوتیوب باز نخواهند گشت.

یوتیوب در حال حاضر اقدامات گسترده‌ای جهت شناسایی و حذف ویدیو‌هایی با محتوای غیراخلاقی و نامناسب کرده است. یکی از سخنگویان بزرگ‌ترین سرویس ویدیویی جهان در این باره به رویترز گفت: «به صورت اضطراری در حال کار روی این موضوع جهت حل مشکلات موجود هستیم». روابط عمومی یوتیوب همچنین به نشریه‌ی فایننشال تایمز اعلام کرد که در حال شناسایی هرگونه محتوا و ویدیویی که منجر به بروز نگرانی برای کاربران آن‌ها شود، هستند.

با این که اقدام یوتیوب در این راستا برای بسیاری از تبلیغ‌کنندگان دیر است، اما این موضوع برای مشتریان بخش تبلیغات این وب‌سایت اهمیت زیادی دارد؛ این دسته از شرکت‌ها و کاربران هیچ علاقه‌ای برای نمایش تبلیغات خود در ویدیوهایی با مشکلات اخلاقی ندارند. هرچند، برای برخی از شرکت‌ها سرعت عمل یوتیوب در حل این معضل قابل قبول نیست.

مشکلات پیش آمده برای یوتیوب پیام بسیار مهمی برای این شرکت و گوگل دارد؛ ظاهرا الگوریتم‌های این سرویس، کاربران معتمد و گزارش ویدیو‌های خلاف اخلاقی توسط دیگر کاربران، برای حذف این دسته از محتوا کافی نیست و یوتیوب باید به دنبال راه‌حل‌های جدیدی برای حل این مشکلات باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات