فایننشال تایمز: مونتاژ آیفون ۱۰ بصورت اجباری توسط کارآموزان چینی

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شماری از کارآموزان چینی اعلام کرده‌اند که برای فارغ‌التحصیلی مجبور شده‌اند تا در کارخانه‌ی فاکسکان آیفون ۱۰ اپل را مونتاژ کنند.
تبلیغات

به گزارش فایننشال تایمز و به نقل از برخی کارآموزان چینی، فاکسکان به عنوان مونتاژ کننده‌ی اصلی آیفون‌های اپل، این افراد را مجبور کرده تا برای فارغ التحصیلی به مونتاژ آیفون ۱۰ در این کارخانه بپردازند.

براساس اطلاعات ارائه شده کمپانی چینی برای پاسخ دادن به تقاضای بازار و همچنین جبران عقب ماندگی تولید پس از وقفه‌های ایجاد شده، به اینکار دست زده است.

۶ دانش آموز دبیرستانی در گفتگو با فایننشال تایمز به این نکته اشاره کرده‌اند که روزانه ۱۱ ساعت در کارخانه‌ی فاکسکان واقع در ژنگژو چین برای مونتاژ آیفون ۱۰ کار می‌کرده‌اند که به نوعی زیر پاگذاشتن قوانین کشور چین در مورد اضافه کار برای دانش آموزان است.

این ۶ دانش آموز اعلام کرده‌اند که جزو ۳٫۰۰۰ نفری بوده‌اند که از مدرسه‌ای با عنوان Urban Rail Transit در ماه سپتامبر برای کار در کارخانه‌ی واقع در ژنگژو اعزام شده‌‌اند. این دانش آموزان ۱۷ تا ۱۹ ساله برای فااغ‌التحصیلی مجبور بوده‌اند تا در این کارخانه به کار مشغول شوند، چراکه براساس گفته‌های این افراد، سپری کردن سه ماه در فاکسکان شرط اصلی برای فارغ التحصیلی این دانش آموزان تعیین شده بوده است.

یانگ که یک دانش آموز ۱۸ ساله است، در این خصوص چنین توضیح داده است:

ما از سوی مدرسه مجبور شده بودیم تا در فاکسکان کار کنیم. کاری که ما انجام می‌دادیم هیچ ارتباطی با درس‌هایی که خوانده بودیم، نداشت.

این دانش آموز اعلام کرده که روزانه بیش از ۱٫۲۰۰ دوربین آیفون ۱۰ را مونتاژ می‌کرده است. هرچند مدرسه‌ی این دانش آموزان در این خصوص اظهار نظری نکرده، اما دو کمپانی فاکسکان و اپل اعلام کرده‌اند که شواهدی را در رابطه با اینکه کارآموزان به کار گمارده شده‌اند، کشف کرده‌اند. البته هر دو کمپانی اعلام کرده‌‌اند که این دانش آموزان بصورت داوطلبانه در خط مونتاژ آیفون‌های اپل کار می‌کردند.

براساس شواهد موجود، وزیر آموزش استان هنان که ژنگژو مرکز آن است با ارسال نامه‌ای به تمام مدارس این استان خواسته تا دانش آموزان برای گذران دوران کارآموزی به کارخانه‌ی فاکسکان بروند.

فاکسکان با اعلام اینکه اقدامات صورت گرفته بصورت داوطلبانه بوده، تصدیق کرده که اضافه کاری انجام شده غیرقانونی بوده است. فاکسکان هر ساله برای پاسخ دادن به تقاضای بالا برا‌ی نسل جدید آیفون‌هایش از کارگران فصلی برای پیشبرد اهداف تولید استفاده می‌کند، حال آنکه به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با توجه تقاضای بالا و همچنین مسائل مختلفی که تولید آن را با مشکل روبرو کرد، نیازمند تعداد کارگران بیشتری برای تولید بوده و از این‌رو فاکسکان را به اجبار کارآموزان برای حضور در خط تولید مجبور کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات