فناوری جدید MIT وعده غرق شدن بیشتر در فیلم را می‌دهد

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که کمپانی‌های بزرگ تجاری فعال در صنعت نمایشگر بیشتر به دنبال خلق تجربه‌ای با کیفیت و وضوح و رنگ‌های بهتر هستند، گروه تحقیقاتی دو نفره‌ای در دانشگاه MIT سیستمی را طراحی کرده‌اند که با پخش تصاویر مبهم و غیر شفاف در سطوح جانبی تصویر اصلی، شما را بیشتر در فضای درون فیلم غرق می‌کند. در واقع ایده اصلی این فناوری، بعدی روانشناسانه دارد. اما این دو محقق توانسته‌اند با یک پروژکتور این حس را در انسان القا کنند.
تبلیغات

لابراتوار رسانه MIT سیستمی را توسعه داده است که از تصاویر مبهم روی سطوحی از تصویر اصلی، برای ایجاد تجربه‌ای عمیق‌تر در تلویزیون و تماشای فیلم استفاده می‌کند. سیستم Infinity-By-Nine که توسط دنیل نووی و مایکل باو جونیور توسعه یافته است، تصاویر مبهم زنده‌ای را بر مبنای تصاویر روی نمایشگر ایجاد می‌کند و آنها را با استفاده از پروژکتورهای نصب شده روی سقف برروی سطوح جانبی پخش می‌کند (چیزی شبیه به فناوری Ambilight فیلیپس اما در مقیاسی بزرگتر).

فقدان اطلاعات کامل و دقیق تصویری بسیار موثر است چرا که نمای جانبی چشم همیشه از تمرکز اصلی خارج است. در آزمایش انجام شده در لابراتوار رسانه MIT، گزارش شده است که بینندگان احساس غرق شدن بیشتر در فیلم را داشته‌اند و حتی برخی دچار اثرات سینستتیک (هم حسی) شده بودند، مثلا گرمای ناشی از انفجار را حس می‌کردند. هنوز معلوم نیست کی می‌توانید یکی از آنها را خودتان امتحان کنید تا در جدیدترین فیلم اکشن، گرمای انفجار را حس کنید، اما محققین می‌گویند که سیستم Infinity-By-Nine می‌تواند در سینماهای خانگی، بازی، یا در سینماها کاربرد داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات