مایکروسافت با معرفی تبلت Surface تلاش می‌کند تا بازار تبلت را به تعلیق بیاندازد

جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت با پیش‌نمایش Surface قصد داشت تا همان نمایشنامه همیشگی اپل یعنی نمایش و توضیح محصول قبل از عرضه را تکرار کند. اما یک نکته کلیدی را فراموش کرد و آن این که دستگاه را همان روز یا یک روز قبل در دسترس خبرنگاران و اندکی پس از معرفی نیز در اختیار مشتریان قرار دهد. کاری که ویندوز کرد آن بود که فقط تبلت را معرفی کرد و خبرنگاران نیز فقط می‌توانستند مدت بسیار کوتاهی با دستگاه کار کنند.
تبلیغات

مایکروسافت در معرفی تبلت‌های Surface خود تقلید نسبتا خوبی از اپل را ارائه کرد. این رویداد که در یک فضای استودیویی در لس آنجلس برگزار شد، در هاله از ابهام بود و مدیران مایکروسافت برای این موقعیت به خوبی آماده بودند. این کمپانی که به عدم توانایی در حفظ رازهای شرکت و نشت سریع اخبار مشهور است به خوبی توانست مطبوعات حاضر در کنفرانس را با سری تبلت‌ Surface که در رنگ‌های متنوع عرضه خواهند شد، شگفت زده کند. اما مایکروسافت یک عنصر کلیدی برنامه‌های نمایش و توضیح اپل را فراموش کرده بود:

امکان دسترسی مطبوعات و رسانه‌ها به محصول در همان روز یا روز قبل و همچنین دسترسی مشتریان به دستگاه اندکی پس از کنفرانس معرفی محصول.

اریک فرانکلین، نویسنده CNET در این رویداد حضور داشت و توانست نمایشگر و صفحه کلید Surface را فقط برای لحظات کوتاهی لمس کند. در ویدئوی بالا، اریک مراحل بردن او و تعدادی از خبرنگاران دیگر به یک اتاق برای آزمایش Surface را نشان می‌دهد و همچنین ارزیابی اولیه خود مبنی بر این که آیا مایکروسافت محصولی را ساخته که بتواند با آیپد و دستگاه‌های اندرویدی رقابت کند، را بیان می‌کند.

مایکروسافت موج Surface را به راه انداخته، اما در مورد این که Surface چطور و با چه تدبیری می‌خواهد وارد گود رقابت شود، تعداد سوالات از پاسخ‌ها بسیار بیشتر است. Surface به نظر محصولی جالب و دل‌ربایی برای پلتفرم نرم‌افزاری ویندوز RT و ویندوز ۸ است، اما از آنجا که هنوز کسی نتوانسته آن را به درستی مورد بررسی و آزمایش قرار دهد، هم اکنون بیشتر شبیه یک محصول مفهومی است تا واقعی.

مقاله‌های مرتبط:

    واضح است که قصد مایکروسافت این بود که حرف مهمی بزند و بازار را فعلا به رکود بکشاند. استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت خیلی ساده و واضح گفت:

    «خودتان را با خرید آیپد یا تبلت‌های اندرویدی یا اولترابوک‌ها به زحمت نیاندازید، منتظر Surfaceهای بسیار جالب و زیبای ما باشید که مدتی بعد در سال جاری، و کمی پس از انتشار ویندوز ۸، عرضه می‌شوند (گفته می‌شود آگوست)»

    البته که برخلاف اپل، مایکروسافت نمی‌خواهد با عرضه سریع Surface فروش تبلت‌ها و اولترابوک‌های ویندوز ۸ را به خطر بیاندازد. تولیدکنندگانی که اولترابوک‌های مبتنی بر ویندوز را می‌سازند مسلما از معرفی Surface خشنود نیستند. اما از سوی دیگر مایکروسافت باید از این که توانسته بدون آن که پای شرکایش در میان باشد و فقط با نمایش یک محصول که هنوز به طور کامل آماده نیست، اقبال عمومی به ویندوز را افزایش دهد، خوشحال و خشنود باشد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات