پیش‌بینی فروش ۳۰ میلیارد دلاری آیفون 10 در تعطیلات سال نوی میلادی

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باتوجه به تغییرات برجسته‌ی آیفون ۱۰ نسبت به نسل‌های قبل‌، انتظار می‌رود این گوشی به‌تنهایی درآمدی ۳۰ میلیارد دلاری در تعطیلات سال نوی میلادی عاید اپل کند.
تبلیغات

اپل گران‌قیمت‌ترین آیفون تاریخ را معرفی کرد. باتوجه به فناوری‌های جدیدی نظیر تشخیص چهره، واقعیت‌افزوده و همچنین طراحی جدید و خاص این دستگاه، انتظار می‌رود باوجود قیمت بالا، تقاضای زیادی برای خرید این دستگاه در تعطیلات سال نوی میلادی، وجود داشته باشد.

به‌تازگی تحلیلگر مؤسسه مورگان استنلی، پیش‌بینی کرده است که به‌ لطف تغییرات چشمگیر این دستگاه، کاربران نیاز بیشتری به تغییر تلفن هوشمندشان حس خواهند کرد؛ همین موضوع باعث خواهد شد که با صرفه‌جویی در هزینه‌های پوشاک که بیشترین تقاضا در این بازه را به خود اختصاص می‌دهد، شاهد اشتیاق بیشترین برای خرید این دستگاه باشیم.

این تحلیلگر، دلیل عمده اشتیاق کاربران برای خرید آیفون ۱۰ را مربوط به سبک طراحی جدید و منحصر‌به‌فرد آن می‌داند. عمر باتری بالاتر، صفحه‌نمایش لبه‌به‌لبه، فناوری فیس‌آی‌دی و ویژگی‌ واقعیت‌افزوده، همگی دست به دست هم داده‌اند که پس از سال‌ها، امسال شاهد صف‌های طولانی پشت در فروشگاه‌های اپل‌ باشیم. آخرین‌ باری که اپل با عرضه‌ی آیفون جدید اشتیاق کاربران به تعویض موبایل‌شان را برانگیخت،‌ به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که به‌ لطف طراحی متفاوت آیفون ۶، صفوف طولانی‌ برای خرید نسل جدید آیفون ایجاد شد. 

باتوجه به اتمام پیش‌ از موعد موجودی آیفون ۱۰ در بازه‌ی پیش‌خرید، تحلیلگر مورگان استنلی انتظار دارد که آیفون ۱۰ درآمدی ۳۰ میلیارد دلاری در تعطیلات سال نو میلادی عاید اپل کند؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود که فروش کلی آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون ۱۰ در این بازه به ۵۲.۶ میلیارد دلار برسد.

اگر آیفون ۱۰ طبق پیش‌بینی‌ها فروش بالایی در تعطیلات سال نو داشته باشد، انتظار می‌رود که مدتی با محدودیت عرضه روبه‌رو باشیم.

امسال اپل رشد ۴۳.۷۲ درصدی تجربه کرده است و در صبح چهارشنبه گذشته، ارزش هر سهم این شرکت به ۱۶۶.۸۶ دلار رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات