سرویس سامسونگ پی در گوشی‌های پایین رده هم ارائه خواهد شد

دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی جی کی شین- مدیر عامل سامسونگ موبایل  در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که سرویس سامسونگ‌پی در آینده نزدیک در گوشی‌های هوشمند پایین رده این شرکت نیز ارائه خواهد شد. قرار است این نرم‌افزار در روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) در آمریکا معرفی شود.
تبلیغات

به تازگی گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد تا این لحظه ۵۰۰ هزار نفر برای استفاده از سامسونگ پی (Samsung Pay) ثبت نام کرده‌اند. غول  فناوری کره جنوبی مدعی شده است که روزانه حدود ۲۵٫۰۰۰ نفر در کشور کره جنوبی برای استفاده از سامسونگ پی ثبت نام می‌کنند و این در شرایطی است که در حال حاضر این سرویس فقط برای کاربران گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج قابل استفاده است.

نرم افزار سامسونگ پی با کمک NFC کار می‌کند. در این روش پرداختی، دو دستگاه که در این جا شامل یک گوشی هوشمند و یک اسکنر می‌شود به هم نزدیک شده و در فاصله چند سانتیمتری از هم به تبادل اطلاعات می‌پردازند. واضح است که برای این که چنین امری میسر شود، هر دو دستگاه باید به چیپ NFC  مجهز باشند. همچنین این نرم‌افزار از فناوری انتقال امن مغناطیسی (MST) نیز پشتیبانی می‌کند. به کمک این فناوری گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر نیز قادر به پرداخت وایرلس هستند. این بدین معنی است که سامسونگ پی با بسیاری از اسکنرهای نوار مغناطیسی که در فروشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها وجود دارند، سازگاری دارد.

برای استفاده از  سامسونگ پی کافی است تا دست خود را در صفحه Home به سمت بالا بکشید. البته در Lock Screen  و وقتی که گوشی هوشمند شما در حالت Sleep است هم با کشیدن دست خود به سمت بالا می‌توانید این نرم‌افزار را اجرا کنید. سپس گوشی خود را به اسکنر نزدیک کرده و با وارد کردن یک پین کُد یا اثر انگشت خرید خود را انجام می‌دهید. 

سامسونگ پی شباهت زیادی به اپل پی و اندروید پی دارد و باید دید آیا می‌تواند با رقبای خود رقابت کند یا خیر. اگر استراتژی این شرکت مبنی بر دسترسی کاربران گوشی‌های پایین رده به سامسونگ پی باعث جذب کاربران بیشتر به سوی سامسونگ پی شود، سامسونگ رقابت با دو رقیب دیگر خود را با قدرت آغاز خواهد کرد. به نظر شما سامسونگ پی می تواند با اپل پی و بخصوص اندروید پی رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات