فروش گوشی‌های سامسونگ نسبت به سال گذشته بدون رشد بوده است

چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سرمایه گذاری شاینهان تخمین زده است که سامسونگ در سال ۲۰۱۵ رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند را به اپل باخته است.
تبلیغات

گزارش شده که آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۵ با رشد ۱۹ درصدی در میزان فروش روبرو خواهند شد، اما فروش سامسونگ نسبت به سال گذشته تغییری نمی‌کند.

پیش‌بینی شده است که سامسونگ تا پایان سال ۲۰۱۵ موفق به فروش ۳۱۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شود که ۰.۹۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت. این در حالی است که سامسونگ در سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی را در میزان فروش تجربه کرده است. به عنوان مثال میزان فروش سامسونگ در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال پیش آن، ۱۳۱ درصد و در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴۴ درصد رشد داشته است.

با وجود اینکه میزان فروش سامسونگ نسبت به سال گذشته رشد چندانی نداشته، اما باز هم فروش ۳۱۸ میلیون دستگاهی این شرکت به مراتب بیشتر از دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در دنیا است.

سامسونگ پس از سال‌ها انتقاد از ساخت گوشی‌های پلاستیکی دست برداشت و جدیدترین محصولات خود را نه تنها از نظر طراحی و کیفیت ساخت دستخوش تغییرات جدی کرد بلکه از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی درآن‌ها بهره برد. گلکسی اس ۶، گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس و گلکسی نوت ۵، چهار گوشی مطرح این شرکت هستند که همگی به پردازنده‌ی Exynos 7420 با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 2.0 مجهز شده‌اند. حافظه‌ی UFS 2.0 به مراتب سریع‌تر از حافظه‌های eMMC 5.0 است که در اکثر گوشی‌های هوشمند رایج بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته‌ی جالب توجه در این گزارش آن است که اپل نه تنها بیشترین میزان سود را بازار گوشی‌های هوشمند بدست می‌آورد بلکه در شرایطی که اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند یا ضررده هستند یا سود بسیار کمی را بدست می‌آورند، همچنان فروش رو به رشدی را تجربه می‌کند. انتظار می‌رود در فصل پیش رو نیز با توجه به عرضه‌ی گوشی‌های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس، فروش آیفون‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات