با اپلیکیشن Hush عمر باتری گوشی اندرویدی خود را به بیش از 1 روز افزایش دهید

دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
طول عمر باتری همواره یکی معضلات صاحبان گوشی‌های هوشمند است؛ علاوه بر این داشتن باتری با طول عمر بالا یکی از مزیت‌هایی است که امروزه کمتر گوشی هوشمندی از آن برخوردار است. اخیرا ابزاری توسعه داده شده که تا حدودی این مشکل را برطرف می‌کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 آیا می‌دانستید که نزدیک به ۴۶درصد از عمر باتری تلفن هوشمند زمانی صرف می‌شود که نمایشگر آن خاموش است؟ این رقم بسیار غافلگیر کننده است، خصوصا با در نظر گرفتن این واقعیت که نمایشگر معمولا بیشترین تاثیر را بر عمر باتری دارد. با در نظر گرفتن همه عوامل، مصرف برق یک گوشی وقتی در حالت استراحت قرار می‌گیرد باید تقریبا به صفر برسد، اما اپلیکیشن‌ها همواره گوشی‌ها را بیدار نگه می‌دارد.

البته این مصرف باتری نکته‌ی قابل توجهی است، چرا که پردازش‌های پشت صحنه برای حفظ ارتباط اهمیت بسیاری دارند. مشکل واقعی زمانی است که باگ‌ها یا استفاده نادرست گوشی شما را برای مدت طولانی بیدار نگهدارند. تا به حال مشخص شده که اپلیکیشن‌های بلامصرف معمولا ۲۸.۹ درصد از مصرف باتری در زمان خاموش بودن صفحه نمایش ابزار را به خود اختصاص می‌دهند.

IMG 7616 710x473

حال راه‌حل این موضوع چیست؟ اگرچه نمی‌توان به طور کامل این مشکل را برطرف کرد اما محققان دانشگاه Purdue ابزاری با نام Hush برای این مشکل ارائه کرده‌اند. این ابزار اپلیکیشنی است که عادت‌های گوشی هوشمند را فرامی‌گیرد تا عمر باتری آن را بدون قربانی کردن تجربه کاربری کاربر بهبود ببخشد؛ به‌عبارت دیگر این ابزار در عمل پردازش‌های پشت صحنه را به‌طور کارآمدتری اداره می‌کند.

ابزار Hush زمانی که صفحه نمایش گوشی خاموش است اپلیکیشن‌هایی که به عمر باتری آن لطمه می‌زنند را می‌بندد، البته این کار را در مورد همه برنامه‌ها انجام نمی‌دهد. این ابزار سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی که کاربر دائما از آن‌ها استفاده می‌کند را فعال نگه می‌دارد تا برنامه محبوب همیشه در کامل‌ترین شرایط خود اجرا شود. البته قابل ذکر است که این ابزار به پردازش‌های ضروری مانند وای‌فای و صفحه‌بندی سلولی که برای حفظ ارتباطات کاربر حیاتی هستند نیز اجازه می‌دهد به فعالیت خود ادامه دهند.

Smartphone Battery Life

محققین Purdue متوجه شده‌اند که ابزار Hush می‌تواند به‌طور متوسط ۱۵.۷ درصد در عمر باتری صرفه‌جویی کند. شاید این رقم یک پیشرفت خیره‌ کننده به‌ نظر نرسد اما به طور قطع مسیر را برای بهبودهای نرم‌ افزاری جدید در زمینه بازدهی باتری هموار می‌سازد. در عین حال، شما با ۱۶ درصد ذخیره باتری بیشتر می‌توانید کارهای بسیاری را انجام داده و طول عمر باتری را به یک روز افزایش دهید.

دانلود ابزار Hush از گیت‌هاب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات