ایکس کد حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی آیفون 6 اس و ۴ گیگابایتی آیپد پرو را تایید کرد

دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل چهارشنبه‌ی هفته گذشته محصولات جدید خود را که شامل آیپد پرو، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس است، معرفی کرد؛ اما در این مراسم اشاره‌ای به ظرفیت حافظه‌ی رم این محصولات نشد، حال آنکه یک توسعه‌دهنده با استفاده از ایکس کد موفق به استخراج حافظه‌ی رم این محصولات شده است.
تبلیغات

حمزه سود موفق شده تا با استفاده از Asset Catalog در ایکس کد، ظرفیت حافظه‌ی رم ایفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس و آیپد پرو را تایید کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سود، میزان حافظه‌ی رم در آیفون‌ها از یک گیگابایت به دو گیگابایت افزایش یافته است. همچنین میزان حافظه‌ی رم در آیپد پرو ۴ گیگابایت است. در مقایسه با حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی و تراشه‌ی A8X مورد استفاده در آیپد ایر ۲، شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی موارد مورد اشاره هستیم.

افزایش حافظه‌ی رم در آیفون ۶ اس امری نیست که مکررا شاهد آن باشیم. بسیاری از کاربران در سال‌های اخیر در مورد اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها اظهار شکایت کرده‌اند که این موضوع در گوشی‌های هوشمندی نظیر آیفون ۶ پلاس بیش از پیش محسوس است. میزان حافظه‌ی رم مورد استفاده در آیفون، رابطه‌ی مستقیمی با میزان اطلاعات ذخیره شده توسط اپلیکشن‌های در حال اجرا دارد. آیفون‌های اپل از سال ۲۰۱۲ از حافظه‌ی رم یک گیگابایتی استفاده می‌کنند.

ادوبی نیز هفته‌ی گذشته اطلاعات مربوط به آیپد پرو را فاش کرده بود. یقینا این محصول برای در اختیار گذاشتن تجربه‌ی مالتی تسکینگ و اجرای اپلیکیشن‌ها در کنار هم از طریق نمایش دو پنجره، نیاز به میزان متنباهی حافظه‌ی رم دارد. همچنین باید به قابلیت‌هایی نظیر ویرایش ویدیوهای 4K اشاره کرد که ظرفیت بالای حافظه ی رم از ملزومات آن است.

ماژول Asset Catalog در ایکس کد غالبا برای بهره‌گیری از تصاویر با سایزهای مختلف بسته به سایز صفحه‌ی نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. حمزه سود با تغییرات در این ماژول، به جای لود کردن تصاویر براساس سایز صفحه‌ی نمایش، ظرفیت حافظه‌ی رم را به عنوان فاکتور اصلی مدنظر قرار داده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات