نقشه تعاملی، گویای تراکم بیش از ۹۰۰ میلیون شبکه‌ وای فای در چند کلان شهر جهان است

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
این روزها اینترنت نیز همچون سایر امکانات اولیه نظیر آب، برق و تلفن به یکی از بایدهای زندگی شهری تبدیل شده است. کافی است تا وای‌فای گجت خود را روشن کنیم تا در مکان مورد نظر حداقل چند شبکه‌ی بی‌سیم ببینیم. اما تراکم و پراکندگی شبکه‌های وای‌فای در شهرها چگونه است؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حتما تا کنون نقشه‌ها یا ویدیوهای ثبت شده از ایستگاه بین المللی فضایی را در زمان تاریک بودن هوا مشاهده کرده‌اید. در این ویدیو‌ها تصاویر میزان روشنایی شهرها و مناطق مسکونی با توجه به روشن بودن انواع وسایل روشنایی به وضوح دیده می‌شود. حتی با بهره‌گیری از این نقشه‌ها می‌توان گستره‌ی شهرها و میزان پیشرفت هر کشور را به تناسب استفاده از نیروی برق در مناطق مختلف به روشنی دید. شاید روشن‌ترین تصویر از آسمان شب از ایستگاه بین المللی، تفاوت روشنایی در کره‌ی جنوبی و شمالی باشد. حال وب‌سایت MapBox نقشه‌ی تعاملی پنج کلان شهر جهان را تهیه کرده که در آن‌ها به جای روشنایی شهر، تراکم شبکه‌ی وای‌فای مورد بررسی قرار گرفته است.

کمپانی Skyhook با همکاری MapBox نقشه‌ای از تراکم شبکه‌های وای‌فای را در پنج کلان شهر جهانی که شامل توکیو، سن‌فرانسیسکو، لندن، نیویورک و شیکاگو است، تهیه کرده. در سال‌های اخیر کمپانی اسکای‌هوک که در زمینه‌ی جمع آوری داده‌ها برای سرویس‌های موقعیت یاب فعالیت می‌کند، اطلاعات مربوط به سیگنال شبکه‌های وای‌فای در شهرهای مورد نظر را مورد کنکاش قرار داده و بررسی کرده است.

WiFIMapInt

با استفاده از این نقشه‌های تعاملی که می‌توانید به نسخه‌ی اصلی آن از اینجا دسترسی داشته باشید، می‌توان به روشنی تراکم شبکه‌های وای‌فای را مشاهده کرد. همانطور که در برخی تصاویر مشاهده می‌کنید، رنگ مربوط به برخی نقاط شهر و در نمای کلی برخی شهرها با سایرین متفاوت است که این موضوع به دلیل تفاوت تراکم شبکه‌های وای‌فای و همچنین آنتن‌های مخابراتی موجود است.

به واقع تصاویر مورد نظر شباهت بی بدیلی با تصاویر ثبت شده از زمین در شب هنگام دارد، با این تفاوت که در این تصاویر به جای روشنایی حاصل از چراغ‌ها و ابزار‌های روشنایی، شبکه‌های بی‌سیم فاکتور اصلی روشنایی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات