پوشش زنده خبری کنفرانس WWDC اپل در زومیت

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸
مطالعه 9 دقیقه
گتر از بسیاری از شماست. ما قصد داری برنامه های بسیاری برای شما داریم و موارد جذابی را معرفی می ...
تبلیغات

ما قصد داری برنامه های بسیاری برای شما داریم و موارد جذابی را معرفی می کنیم

9:55

ما بزرگترین اکوسیستم دنیا را داریم. ما بیش از ۴۰۰ میلیون اکانت در اپ استور خود داریم.

۹:۴۶۶۵۰ هزار نرم‌افزار برای iOS داریم۲۲۵ هزار عنوان اختصاصی برای آیپد

کاربران ما در سرتاسر دنیا و در ۱۲۰ کشور دنیا هستند و ۳۲ کشور دیگر نیز اضافه می شود

9:49

مردم می‌گویند که نرم‌افزارهای ما زندگی آنها را تغییر داده است.مرد نابینا با استفاده از نرم افزار GPS می‌تواند راه خود را از جنگل پیدا کند. مردم به کمک نرم‌افزارهای ما جهان را بازدید می‌کنند.

ما نرم‌افزارهای بی‌نظیر عملی داریم.

9:52

ما قصد داریم ابتکار بیشتری به خرج دهیم تا ایده‌های شما فراتر رود. امروز ما نوت‌بوک‌های جدید خود را معرفی می‌کنیم به همراه نسخه جدید سیستم‌عامل خود به همراه iOS  جدید

9:56

Phil Schiller برروی سن می‌آید تا در مورد تغییرات در نوت‌بوک‌های اپل بگوید.ما پردازنده نوت‌بوک های خود را به CPUهای قدرتمند Ivy Bridge تا سقف ۲ گیگاهرتز بروز می‌کنیم. که به کمک فناوری Turbo boost  اینتل تا ۳.۲ گیگاهرتز نیز افزایش می‌یابد. حافظه RAM را نیز تا ۸ گیگابایت افزایش می‌دهیم.SSD تا سقف ۵۱۲ گیگابایت را نیز اضافه می‌کنیم و همچنین USB 3.0 را نیز جایگزین USB 2.0  می کنیم که تا ۱۰ برابر سریعتر است.

10:01

ما مدل ۱۳ اینچ را با پردازنده 2.5GHz i5 معرفی می‌کنیم اما قیمت تغییری نمی‌کند با همان قیمت قبلیمدل ۱۵ اینچ را نیز با پردازنده ۴ هسته ای وارد بازار می‌کنیم.هنوز طول عمر باتری را روی ۷ ساعت حفظ کرده ایماما یک مدل جدید هم داریم.نسل جدید Macbook Pro زیبا ترین کامپیوتری که تا به حال در دنیا ساخته شده است.

10:06

10:11

همه چیز در داخل این نوت‌بوک از نو اختراع شده استتصاویر مربوط به داخل این نوت‌بوک را مشاهده کنید.سریعترین پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتلسریعتر حافظه و سریعترین کارت گرافیک دنیاو حافظه ذخیره سازی SSD تا 768GBو با تمام این امکانات هنوز طول عمر باتری ۷ ساعت است.پورت‌های HDMI, Thunderbolt, usb 2, usb 3 هدفون  و اسلات SD

10:16

کی‌برد این نوت‌بوک دارای نور پس زمینه است.لوازم جانبی جدید سازگار با تاندربولت نیز معرفی می‌شود.مکالمه Facetime با رزولوشن HD و هدفون دوگانه. بهترین اسپیکرهای استریو که تا به حال برروی نوت‌بوک تجربه کرده‌اید.این در واقع یک نوت‌بوک بسیار قدرتمند و فوق‌العاده سبک و قابل حمل است.وزن آن تنها حدود ۲ کیلوگرم است! ابعاد نمایشگر هم ۱۵.۴ اینچ

10:24

10:30

حال نوبت به نسخه جدید OS X می رسد.Lion بهترین نسخه منتشر شده بود که ۴۰ درصد کاربران به سمت آن گرایش پیدا کردند البته در طول تنها ۹ ماهحال ما اینجا هستیم تا Mountain Lion را معرفی کنیم.Mountain Lion نسخه اصلی تازه ای است که با هزاران قابلیت جدید منتشر می‌شود. من ۸ قابلیت کلیدی آن اشاره می کنم.ما این سیستم‌عامل را از پایه بر مبنای پشتیبانی از iCloud طراحی کرده‌ایم. وقتی با اکانت خود لاگین می‌کنید ما تنظیمات تمام نرم‌افزارهای شما و محتوای شما را بروز می‌کنی.و ما سه نرم‌افزار جدید messages, reminder و Note را نیز معرفی می‌کنیم.ما شروع به یکپارچه کردن اسناد و قابلیت‌های دیگر iCloud می‌کنیم.وقتی ما نرم‌افزار Pages را معرفی کردیم. این تمام اسناد شما در Cloud را نمایش می داد. و به این ترتیب فایل‌ها از طریق ابزارهای دیگر نیز در دسترس قرار می‌گیرند.

10:36

ما برای Pages, Numbers, Keynote, Preview و TextEdit مجموعه SDK خود را ارائه می‌کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند نرم‌افزارهای سازگار با این محصولات را تولید کنند.اگر از iCloud بگذریم، مهمترین قابلیت بعدی سیستم‌ اطلاع‌رسانی تازه یا همان Notification Center است.آیکون‌های جدیدی به Notification Center اضافه شده است.سیستم دیکته جدید نیز در دل سیستم جای گرفته است حتی در مایکروسافت ورد نیز وجود دارد تا غلط‌ها را تشخیص دهد.پس از آن سیستم‌ اشتراک گذاری محتوا شامل عکس و فیلم و متن است. این دکمه در همه جای Mountain Lion وجود دارد.پس از آن مرورگر سافاری است. جستجوی مرروگر شبیه کروم شده و در بوک‌مارک ها و تاریخچه نیز جستجو می‌کند.

10:44

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف در نسخه جدید سافاری بهبود یافته است.من قصد دارم فناوری تازه‌ای در Mountain Lion معرفی کنم ما آن را Power Nap نام‌گذاری کرده‌ایم.آیا این جذاب نیست که کامپیوتر ما زمانی که ما در حال استراحت هستیم برایمان کار کند؟ حالا این امکان وجود دارد.مک خود را بروز کنید زمانی که در حال استراحت هستید. یا از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.بطور خودکار این عمل با حداکثر صرفه جویی در انرژی انجام می‌شود.AirPlay و Game Center نیز اضافه شده است.با گیم پلی می‌توانید با آیپد و مک بصورت همزمان مسابقه دهید. پشتیبانی از زبان چینی نیز بهبود یافته است و APIهای مختلفی برای کشورهای گوناگون تهیه شده است.Mountain Lion تا یک ماه دیگر در دسترس مشتریان خواهد بود.قیمت آن هم ۱۹.۹۹ دلار است.

خوب برویم سراغ iOS جدید:

10:49

ما بیش از ۳۶۵ میلیون ابزار مبتنی بر iOS فرخته‌ایم تنها در ماه مارچاکثر کاربران از آخرین نسخه iOS یعنی نسخه ۵ استفاده می‌کنند. حال اگر به رقیت ما نگاه کنید نسخه ۴ سیستم عاملش تنها برروی ۷٪ ابزارهایش نصب شده است.وقتی ما Notification Center را معرفی کردیم ۸۱٪ کاربرانمان از آن استفاده کردند.ما روزانه ۱.۲ تریلیون اطلاع‌رسانی ارسال کرده‌ایم.بیش از نیمی از عکس‌ها از iOS 5 به اشتراک گذاشته می‌شوند.۷۵٪ از مشتریان ما روی گزینه  خیلی راضی هستم کلیک می‌کنند این یعنی ۵۰٪ بیشتر از رقبای ماحال من خوشحالم که iOS 6 را معرفی کنم.

10:55

iOS 6 یک نسخه جذاب با ۲۰۰ قابلیت جدید است.با سیری شروع می‌کنیم. سیری حدود ۸ ماه است که بیرون آمده اما او در حال یادگیری است. این لیست کارهایی است که سیری در iOS 6 انجام می دهد.حالا سیری نتیجه مسابقات ورزشی را نیز می داند.سیری حتی اطلاعات ورزشگاران شامل قد و وزن و غیره را نیز می داند.من می‌توانم از سیری بپرسم بهترین مکان برای غذا خوردن کجاست تا او لیست رستوران ها را بصورت رتبه بندی شده نمایش دهد.سیری در زمینه فیلم و سینما نیز چیزهای تازه‌ای آموخته است.شما می‌توانید حتی تقاضای تریلر فیلم‌ها را بکنید.می‌توانید در مورد بازیگران یا کارگردانان سوال بپرسید.می‌توانید د رحال حرکت و تنها از طریق صحبت کردن در توییتر خود پست بگذارید.

11:06

ما زبان ایتالیایی را نیز اضافه کرده‌ایم.ما قابلیت جدیید را با نام Eye Free اضافه کرده‌ایم ما با خودروسازان در حال توسعه این قابلیت هستیم و دکمه اختصاصی را در خودروها تعیبه می‌کنیم که سیری را فعال می‌کند. بسیاری از خودرو سازان این دکمه را تا ۱۲ ماه آینده در محصولات خود اضافه خواهند کرد.ما زبان کره‌ای، تایوانی و غیره را نیز اضافه می‌کنیم.ما جستجوی محلی را نیز اضافه کرده‌ایم.یعنی شما می‌توانید تنها در چین جستجو کنید. ما سیری را به New iPad نیز اضافه می‌کنیم یعنی در iOS 6 علاوه بر iPhone 4S آیپد جدید نیز به Siri تجهیز می‌شود.حال به فیس‌بوک می‌رسیم.ما بهترین تجربه کار با فیس‌بوک ره به کاربران از طریق موبایل هدیه می‌کنیم. iOS 6 همانطور که با توییتر یکپارچه شده با فیس‌بوک نیز یکپارچه می‌شود و تمام نرم افزارها نیز به راحتی با این شبکه اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند. پست در فیس‌بوک و توییتر به Notification Center نیز اضافه شده است. یک API نیز تولید شده که برنامه‌نویسان از آن در برنامه های استفاده می‌کنندو ما یکپارچه سازی با فیس‌بوک را به Mac نیز خواهیم آورد.پس از فیس‌بوک به تماس در آیفون می‌رسیم. نرم‌افزار تلفن تغییر کرده است.شاید در یک جلسه هستید جایی که نمی‌توانید تماس را جواب دهید. اما می‌خواهید بازگردید و یا یادآوری شوید که بعدا با آن شخص تماس بگیرید. حال ما ابزاری جدیدی برای این کار داریم.شما می‌توانید با پیغام پاسخ دهید یا زمان برای یادآوری تعیین کنید.ما قابلیت جدیدی با نام مزاحم نشو Do Not Disturb اضافه کرده‌ایم.

11:18

من می‌دانم بسیاری از شما دوست ندارید در هنگام نیمه شب و زمانی که در حال استراحت هستید تلفن‌تان مزاحمتان شود، زنگش به صدا در بیاد یا حتی نمایشگر تلفن بدون صدا روشن شود و نور آن شما را آزار دهد. Do not Disturb این کار را برای شما انجام می دهد.شما کنترل بیشتری بر تماس‌ها خواهید داشت می‌توانید تکرار تماس تنظیم کنید تا مثلا برای ۳ دقیقه هر ثانیه یک بار تماس برقرار شود تا طرف مقابل تلفن را پاسخ دهد.FaceTime که قبلا تنها در حالت اتصال به Wifi فعال می‌شد حالا از طریق اینترنت مخابراتی نیز کار می‌کند.سافاری در iOS 6 نیز تغییر اساسی کرده است. سافاری محبوب‌ترین مرورگر تلفن در دنیا است. دو سوم ترافیک موبایل در دنیا از طریق سافاری iOS است. ما قابلیت Offline Reading و تب iCloud را به سافاری اضافه کرده‌ایم.ما قابلیت آپلود عکس از سافری به وب‌سایت موردعلاقه خود را بصورت مستقیم اضافه کرده‌ایم.ما مشاهده تمام صفحه در حال افقی را نیز میسر کرده‌ایم.حال به استریم عکس می‌رسیم.به اشتراک گذاری عکس توسط Photo Stream به همین راحتی است. عکس خود را انتخاب کنید دوست خود را نیز برگزیند یک اطلاع رسانی به دوست شما ارسال می‌شود و عکس مورد نظر شما در آلبوم او قرار می‌گیرد. حال به نرم افزار ایمیل می‌رسیم شما می‌توانید یک شخص را به عنوان VIP مشخص کنید تا در صورت دریافت نامه از سوی او به شکل ویژه‌ای مطلع شوید. نامه‌های ارسالی در شاخه VIP قرار می‌گیرند.ما پیوست عکس و فیلم به نامه را ساده‌تر کرده‌ایم.پس از آن نوبت به نرم‌افزار تازه Passbook است که مکانی برای نگه‌داری بلیط‌های  شماست.

اگر می‌خواهید وارد سینما یا هواپیما شوید بلیط‌های ورودی شما در Passbook قرار دارند. Passbook آنها را برایتان طبقه بندی می‌کند.ما قالب‌های ساده‌ای را ایجاد کرده‌ایم تا تولیدکنندگان نرم‌افزار براحتی بتوانند محصولات خود را براساس آنها تولید کنند.شما می‌توانید کارت پرواز هواپیما و اطلاعات مربوط به آن را بصورت زنده در Passbook داشته باشید.

۱۱:۲۴

نقشه جدید در iOS خداحافظ Google Map

۱۱:۳۳

ما سرویس ترافیک را نیز با نقشه خود یکپارچه کرده‌ایم.گزارش زنده از تصادفات جاده‌ایراهنمای قدم به قدم مسیروقتی مکانی که قصد دارید به آنجا بروید را برروی نقشه پیدا کردید روی دکمه کوتاه ترین مسیر تپ کنید. تا نرم‌افزار بهترین مسیر را برای شما نمایش دهد.نرم‌افزار نقشه حتی برروی صفحه قفل گوشی نیز کار می‌کند.و از همه مهتر با Siri نیز یکپارچه شده است.مثلا می‌توانید از سیری بپرسید نزدیک‌ترین پمب بنزین کجاست. یا نزدیکترین مسیر به نزدیک‌ترین پمپ بنزین کدام است؟اما قابلیت جذابی که ما در نقشه خود اضافه کرده‌ایم Flyover نام دارد.ما شهرهای مختلف جهان را بصورت مدل‌های سه بعدی ساخته‌ایم.3D Maps بسیار شبیه به مدل سه بعدی گوگل برای اندروید است.نقشه اپل برروی آیپد بسیار سریع عمل می‌کند.نمای ماهواره‌ای نیز وجود دارد.Flayvor نمای مجازی از جهان را بصورت سه‌بعدی نمایش می‌دهد. همه تصاویر بصورت زنده رندر می شوند.

۱۱:۴۲

در iOS 6 ما Lost Mode را برای پیدا کردن آیفون گم شده اضافه کرده‌ایم.شماره تلفن خود را ارسال کنید، تا شخصی که تلفن شما را پیدا کرده آن را لمس کرده و تلفن را به صاحبش بازگرداند.iOS 6 با قابلیت‌های بسیار جذاب در پاییز امسال منتشر می‌شود. iOS 6 برروی نسل دوم آیپد و 3GS نصب می‌شود. یعنی iPad یک نمی‌تواند پذیرای iOS 6 باشد.خوب به پایان رسیدیم.اجازه دهید جمع بندی کنیم.Macbook Proهای جدید به همراه سیستم‌عامل جدید OS X Mountain Lion. بهترین سیستم‌عامل OS X تا به امروز. iOS 6 با بیش از ۲۰۰ قابلیت تازه، پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل موبایل در دنیا.فقط اپل است که می‌تواند سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویسی به این اندازه شگفت‌انگیز تولید کنند. ما به محصولات خود افتخار می‌کنیم. آنها نمونه عالی برای نشان دادن آنکه اپل بهترین است می‌باشند. نتیجه هم این می‌شود که مردم به اپل را انتخاب می‌کنند. محصولاتی که ما تولید می‌کنیم ترکیبش با نرم‌افزارهای که شما خلق می‌کنید اساسا دنیا را تغییر می‌دهند.

و کنفرانس به پایان رسید. خسته نباشیدزومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات