آلمان انرژی الکتریکی قطارهای برقی را از نیروگاه‌های بادی تامین می کند

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک به‌عنوان یکی از دست اندرکاران اشاعه‌ی استفاده از انرژی‌‌های تجدید پذیر اعلام کرده که باید هر چه سریع‌تر عادت استفاده از منابع انرژی توسط انسان‌ها تغییر یافته و به سمت بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر رفت. در این راستا به راه آهن آلمان تصمیم بزرگی گرفته و در نظر دارد تا سال ۲۰۱۸ میلادی کل انرژی مورد نیاز خطوط آهن را از انرژی باد تامین کند.
تبلیغات

در راستای تغییر رویه‌ی مصرف انرژی و استفاده‌ی بیش از پیش از انرژی‌های تجدید پذیر، راه آهن آلمان اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۸ تمام انرژی مورد نیاز برای قطارهای برقی خود را از طریق انرژی باد تامین خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، آلمانی‌ها در سه سال آینده به تدریج نیاز خود به انرژی الکتریکی تامین شده از سایر منابع را به صفر رسانده و تماما از انرژی باد برای استفاده در قطارهای برقی استفاده خواهند کرد. هلندی‌ها نیز چنین برنامه‌ای را در پیش گرفته‌اند، بطوریکه آمارهای منتشر شده نشان از این دارند که در کشور هلند، بیش از ۵۰ درصد انرژی الکتریکی مورد استفاده در قطارهای برقی توسط انرژی باد تامین می‌شود. کمپانی Enco که در روتردام هلند واقع است، موفق شده تا طرح خود را در این کشور عملی کند و از این رو در قالب یک کنسرسیوم کار خود را در آلمان نیز آغاز خواهد کرد.

شنیده‌ها گویای این موضوع است که تا سال ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۷۰، ۹۵ و ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز توسط انرژی باد تامین خواهد شد. امروزه در آلمان بیش از ۱.۲ میلیون نفر سالیانه با استفاده از قطارهای برقی جابجا می‌شوند.

کمپانی Enco نیمی از انرژی مورد نیاز را از طریق نیروگاه‌های بادی در داخل و نیمی دیگر را از طریق نیروگاه‌های موجود در کشورهای اسکاندیناوی و بلژیک تامین خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات