موزیلا بالاخره مرورگر خود را برای iOS عرضه خواهد کرد

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا تصمیم خود را عملی کرد و بالاخره تا پایان سال میلادی جاری، کاربران iOS می‌توانند از این مرورگر در دستگاه‌های اپلی بهره‌مند شوند. با ما برای جزئیات بیشتر همراه شوید.
تبلیغات

 بنا به اعلام موزیلا، نسخه پیش نمایش این مرورگر در کشور نیوزیلند منتشر شده است تا آن‌ها بتوانند بازخورد کاربران را نسبت به نسخه جدید iOS بدانند. پس از این نیز کشورهای دیگر جهت این بررسی انتخاب خواهند شد تا در نهایت با بررسی این بازخوردها، تا قبل از پایان سال میلادی جاری شاهد حضور این مرورگر در تمامی کشورها باشیم. 

نسخه پیش نمایش مرورگر فایرفاکس iOS حاوی یک ویژگی به نام Intelligent Search یا جستجوی هوشمند است که به شما در رابطه با جستجوهایتان پیشنهادهای مرتبطی می‌دهد. در این نسخه همچنین امکان انتخاب موتور جستجوی پیش فرض نیز وجود دارد. 

فایرفاکس همچنین امکان همسان سازی و انتقال رمزهای عبور، تب‌ها و  دیگر اطلاعات فایرفاکسی شما را در دیگر سیستم عامل‌ها از طریق اکانت فایرفاکس فراهم می‌آورد. همچنین قابلیت Visual Tabs نیز به شما امکان ردیابی و همسان‌سازی تب‌های باز شده را می‌دهد. 

آن‌طور که از عملکرد فایرفاکس برمی آید آن‌ها به بازخوردهای کاربران اهمیت فراوانی می‌دهند، به همین خاطر آن‌ها به کاربران امکان ارسال بازخورد از داخل برنامه را نیز می‌دهند. 

جا دارد اینجا به ماه آذر گذشته برگردیم که در آن موزیلا تصمیم گرفت تا بعد از کشمکش‌های بسیار نسخه مخصوص iOS مرورگر فایرفاکس را برای کاربران اپلی منتشر کند. این اقدام موزیلا بدین معنا است که آن‌ها حاضر شدند مرورگرشان را با وجود اینکه موتور رندرینگ برای خودشان نباشد، منتشر کنند. در واقع دلیل و مشکلی که سبب شده بود تا به اینجا موزیلا اقدامی برای انتشار نسخه iOS نکند از آنجا ناشی می‌شد که آن‌ها تصمیم گرفته بودند تا زمانی که اپل برخی سیاست‌های محدودکننده خود را در قبال مرورگرهای اپل استور برندارد، صبر کنند. اما در نهایت به نظر می‌رسد که قدرت اپل بر اراده موزیلا پیروز شده و آنها تسلیم سیاست اپل شده‌اند. اقدامی که در هر حال باعث خوشحالی کاربران فایرفاکس در دستگاه‌های اپلی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات