کورتانا از ترجمه لغات و عبارات در ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
دستیار صوتی مایکروسافت هر بار گامی دیگر به سوی بلوغ برمی‌دارد. به تازگی مایکروسافت پشتیبانی  از  ترجمه محلی را برای کورتانا در ویندوز ۱۰ برای نسخه‌های آمریکا و چین ارائه کرده است.
تبلیغات

با استفاده از نرم‌افزار Translator مایکروسافت، کورتانا قادر خواهد بود تا کلمات عبارت‌ها و جملات را به چندین زبان مختلف ترجمه کند. بنابراین دیگر ترجمه لغات کار سختی نخواهد بود؛ چرا که کاربر از کورتانا درخواست می کند و بقیه کار توسط کورتانا انجام خواهد شد. 

روال کار به این ترتیب است که کاربر ابتدا کورتانا را صدا می زند و بعد از او می‌خواهد تا یک کلمه، عبارت یا جمله را ترجمه کند. به این ترتیب کاربر می تواند کلمات زبان انگلیسی یا چینی را به حدود ۴۰ زبان دیگر ترجمه کند.

برای مثال یک درخواست به این شکل خواهد بود: هی کورتانا، چطور به ژاپنی بگویم که نزدیک‌ترین هتل کجا است؟ یا می‌توان گفت: هی کورتانا، نزدیک‌ترین ایستگاه تاکسی کجا است، را به فرانسه ترجمه کن.

screen shot 2015 09 01 at 11.30.04 pm

در حال حاضر کورتانا از ۳۸ زبان برای ترجمه پشتیبانی می‌کند. هرچند زبان‌هایی که در بالا مشاهده می‌کنید از جمله زبان فارسی مورد پشتیبانی قرار گرفته‌اند، ولی باز هم ممکن است حین ترجمه مشکلاتی رخ دهد. اگر چنین شود، کورتانا تلاش می‌کند تا با جستجوی وب، ترجمه‌ی مناسب‌تری را در اختیار شما قرار دهد. در حال حاضر کاربران آمریکایی و چینی ویندوز ۱۰ می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات