تیم کوک سهامی به ارزش ۵۸ میلیون دلار را به عنوان پاداش عملکرد دریافت کرد

چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
عملکرد تیم کوک، مدیرعامل اپل به اندازه‌ای خوب بوده است که هیئت مدیره‌ی اپل، پاداش ۵۸ میلیون دلاری برای او در نظر گرفته است.
تبلیغات

دوشنبه‌ی گذشته تیم کوک به موجب عملکرد خوب خود به عنوان مدیرعامل اپل، پاداشی برابر ۵۶۰٫۰۰۰ قطعه سهم محدود اپل را دریافت کرد. با توجه به ارزش ۱۰۳.۱۲ دلاری هر سهم اپل در پایان روز سه‌شنبه، پاداش کوک مبلغی ۵۷.۵ میلیون دلاری می‌شود.

براساس سند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا، روز دوشنبه‌ی گذشته تیم کوک، مدیر عامل اپل بیش از ۵۶۰٫۰۰۰ قطعه سهم محدود اپل را به عنوان پاداش عملکرد دریافت کرده است. با توجه به اینکه ارزش هر سهم اپل ۱۰۳ دلار مبادله شده، می‌توان پاداش اعطا شده به کوک را ۵۷ میلیون دلار برآورد کرد.

البته با توجه به این‌که کوک تصمیم به نگه‌داری این سهام گرفته، اپل به علت وجود برخی قوانین مالیاتی ۲۹۰٫۸۳۶ قطعه سهم را بصورت خودکار نگه داشته است. با توجه به داشتن ۱.۱۷ میلیون سهم دیگر اپل توسط تیم کوک، ارزش کل سهم وی در اپل به بیش از ۱۲۱.۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

اعطای سهام محدود در ایالات متحده برای تشویق کارکنان یک کمپانی تحت شرایط مختلفی صورت می‌پذیرد. برای مثال این سهام برای رسیدن به اهداف خاص در بازه‌ی زمانی مشخص یا جلوگیری از خروج متخصصان از کمپانی صورت می‌پذیرد. در مورد تیم کوک نیز سهامداران بهبود وضعیت اپل در لیست S&P 500 را بین ۲۵ آگوست ۲۰۱۳ تا ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ مانیتور کرده و بهبود وضعیت سهام این کمپانی را به عنوان هدفی که اپل هم‌اکنون به آن رسیده مشخص کرده بودند.

اپل موفق شده تا در این بازه‌ی دو ساله در میان ۴۵۸ کمپانی، رتبه‌ی ۴۸ام را از آن خود کند. در صورتی که اپل در میانه‌ها یا پایین این رده‌بندی جای می‌گرفت، پاداش تیم کوک به نصف کاهش یافته و حتی به صفر نیز نزدیک می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات