آیپد ۱۲.۹ اینچی: ابزار اپل برای مقابله با سیر نزولی فروش تبلت

پنج‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
آن طور که از شواهد پیدا است بازار تبلت‌ها روند نزولی در پیش گرفته است و فروش این گجت‌ها از جمله آیپدهای اپل نیز دچار افت شده‌اند، به این دلیل اپل قصد دارد تا با معرفی نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد کمی بازار را دچار تغییر کرده و فروش خود را بالا ببرد.
تبلیغات

بسیاری تصمیم اپل مبنی بر عرضه‌ی آیفون ۶ پلاس ۵.۵ اینچی را دلیل عمده‌ی افت فروش تبلت‌های این شرکت می‌دانند. اپل در سه ماهه‌ی سوم مالی خود در حدود ۱۰.۹ میلیون آیپد به فروش رسانده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افتی ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت به نظر می‌رسد برای جبران افت گذشته‌ی خود قصد معرفی تبلت ۱۲.۹ اینچی را دارد که بازار هدف آن کسب‌ و کارها و دانش‌آموزان هستند.

شایعات گذشته خبر از همکاری بیش از ۴۰ کمپانی با اپل می‌دادند که اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ این شرکت است. به علاوه اپل در حال حاضر مذاکره‌ی خود با شرکت‌های کوچکی که قبلا تمایلی به همکاری با آن‌ها نداشت را آغاز کرده است تا تبلت خود را در اختیار کسب و کارهای متعدد قرار بدهد.

همچنین اپل قصد دارد تا با ورود به صنایعی مانند حسابداری که کار با کاغذها در آن حرف اول را می‌زند، بازار مناسبی برای آیپدهای ۱۲.۹ اینچی خود دست و پا کند. به طور قطع در این صنایع استفاده از تبلتی با صفحه نمایش بزرگ‌ می‌تواند کارآمد باشد و جایگزین استفاده از کاغذها شود.

اپل از زمان عرضه‌ی اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی هیچ گاه در شرایطی قرار نداشته است که برای افزایش فروش گجت خود دست به دامان بازاری غیر از بازار کاربران عادی شود. سوال اینجا است که آیا اپل می‌تواند آیپد خود را به عنوان یک ابزار کاربردی به کسب و کارها بفروشد؟ سوابق گذشته‌ی اپل نشان می‌دهد که این شرکت جز معدود شرکت‌هایی است که می‌توانند در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کنند.

نظر شما چیست؟ آیا آیپد ۱۲.۹ اینچی می‌تواند رود نزولی فروش آیپدها را متوقف کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات