عرضه اپل واچ باعث افت کم سابقه در فروش ساعت‌های سنتی شده است

یک‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
فروش ساعت در آمریکا در ماه میلادی گذشته بیشترین افت را در ۷ سال اخیر داشته است و کارشناسان معرفی اپل واچ و اقبال عمومی به این ساعت را دلیل عمده‌ی این افت می‌دانند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در طی ماه گذشته‌ی میلادی فروشندگان در آمریکا در مجموع ساعت‌هایی با ارزش ۳۷۵ میلیون دلار به فروش رسانده‌اند و با توجه به داده‌ها این مقدار ۱۱ درصد کمتر از مقدار مشابه در سال ۲۰۱۴ میلادی است. از نظر تعداد نیز شاهد ۱۴ درصد کاهش بوده‌ایم که از سال ۲۰۰۸ میلادی بیشترین مقدار افت بوده است. فرد لوین، سرپرست بخش صنایع لوکس محققان در زمیه‌ی بازاریابی، در این باره می‌گوید:

اپل واچ در بین خریداران ساعت‌ها نفوذ بسیاری خواهد داشت. به طور قطع یک یا دو سال اول سال‌های بسیار سختی برای فروشندگان ساعت‌های سنتی خواهد بود.

در حال حاضر بنا بر گفته‌ی محققان بازار ساعت‌های با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار بیشترین خطر را احساس می‌کند چرا که نظرسنجی‌ها و آمار نشان می‌دهند که عموم مردم در این رنج قیمت ترجیح می‌دهند که اپل واچ را خریداری کنند. آمار نشان می دهند که ساعت‌هایی با قیمت بین ۵۰ تا ۹۹۹ دلار نیز افت فروش داشته‌اند که بیشترین کاهش را ساعت‌ها با قیمت ۱۰۰ تا ۱۴۹.۹۹ دلار نشان می‌دهند. این محدوده‌ی قیمتی از ساعت‌ها ۲۴ درصد افت فروش داشته‌اند.

البته اپل واچ تنها دلیل این کاهش فروش نیست. محققان معتقدند به دلیل اشباع بازار از ساعت‌هایی با این رنج قیمت، فروشگاه‌ها مجبور به دادان تخفیف‌های زیاد برای فروش کالاهای خود شده‌اند. گفتنی است در این بازه از قیمت برندهایی مانند Timex، Guess، Burberry و Tissot نیز قرار می‌گیرند. لوین در این باره می‌گوید:

برندهای دارای قیمت مناسب باید هر چه سریع‌تر فکری جدی برای آینده‌ی خود بکنند.

غالب داده‌های فروش ساعت در آمریکا مربوط به واردات ساعت‌های سوئیسی به این بازار است که در واقع نمی‌توانند معیار مناسبی برای اندازه‌گیری فروش به مصرف کنندگان باشند. با توجه به داده‌های ارائه شده توسط موسسه‌ی صنایع ساعت سوئیس، این صادرات در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ به غیر از ماه مه رشد داشته است. در طی این ۶ ماه واردات ساعت‌های سوئیسی به مریکا رشدی ۴.۲ درصدی داشته است.

عصر یخبندان

apple watch 8
مقاله‌های مرتبط:

    شرکت اپل از ارائه‌ی آمار دقیق فروش ساعت‌های خودشمند خود سر باز می‌زند و این اتفاق باعث می‌شود تا محققان برای ارائه‌ی آمار فروش به حدس و گمان رو بیاورند. البته مشکل اصلی حدس تاثیر این فروش بر صنعت ۵۰ میلیارد دلاری ساعت‌های ساخت سوئیس است. المار ماک، یکی از سرمایه‌گذاران کارخانه‌ی Swatch، معتقد است که احتمال دارد اپل واچ باعث ایجاد عصر یخبندان در صنعت ۴۰ ساله‌ی ساعت‌های سوئیسی شود. اپل در گذشته نیز با ارائه‌ی آیتونز، صنعت موسیقی را زیر و رو کرده و با معرفی آیفون حکومت نوکیا بر بازار گوشی‌ها را پایان داده است.

    اپل فروردین ماه گذشته چند نسخه از اپل واچ را روانه‌ی بازار کرد که قیمت‌هایی بین ۳۴۹ دلار برای نسخه‌ی پایه و ۱۷ هزار دلار برای نسخه با طلای ۱۸ عیار دارند. این کمپانی اعلام کرد که درآمد بخش ساعت‌های این شرکت در طی ماه خرداد نسبت به سه ماه گذشته ۹۵۰ میلیون دلار رشد داشته است.

    اگر قیمت میانگین هر اپل واچ را ۴۹۹ دلار در نظر بگیریم، این مقدار به معنای فروش ۱.۹ میلیون عدد از این ساعت خواهد بود. محققان معتقدند در خرداد ماه گذشته فروش ساعت‌های سنتی در آمریکا ۹۲۷۵۰۰ عدد بوده است.

    بالا بردن فروش

    سازندگانی مانند سواچ و سازندگان ساعت‌های امگا معتقدند که ورود اپل واچ باعث افزایش فروش ساعت در طولانی مدت خواهد شد، چرا که جوانان نسل جدید را به بستن ساعت بر روی مچشان ترغیب می‌کند.

    نظر شما چیست؟ آیا خرید ساعت هوشمند و به طور خاص اپل واچ را به خرید ساعت‌های سنتی ترجیح می‌دهید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات