اپل و استیون اسپیلبرگ برای تولید مجموعه ویدیویی Amazing Stories به توافق رسیدند

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر کسی پوشیده نیست که اپل در پی ورود به حوزه‌ی تولید محتوا است و حال به گزارش وال‌ استریت ژورنال کاپرتینویی‌ها با استیون اسپیلبرگ برای تولید یک سریال همکاری خواهد کرد.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر بارها اخباری را در مورد تلاش‌های اپل برای ورود به حوزه‌ی تولید محتوای اختصاصی از سوی اپل شنیده‌ایم. به گزارش وال استریت ژورنال و به نقل از ورج، اپل و استیون اسپیلبرگ برای تولید یک سری تلویزیونی با عنوان Amazing Stories به توافق رسیده و از این‌رو با یکدیگر همکاری خواهند کرد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که کمپانی Ambin Entertainment متعلق به اسپیلبرگ به همراه NBCUniversal تولید ۱۰ قسمت از این مجموعه را با بودجه‌ی ۵ میلیون دلاری برای هر قسمت در دستور کار قرار خواهند داد. در گزارش وال استریت ژورنال اشاره‌ای به جزئیات قرارداد همکاری اسپیلبرگ و اپل نشده است. بنابر شنیده‌ها اسپیلبرگ در قامت تهیه‌ کننده با اپل همکاری کرده و این مجموعه را تولید خواهد کرد. 

مجموعه‌ی تلویزیونی Amazing Stories در اصل بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷  توسط اسپیلبرگ تولید شده بود. هر قسمت از مجموعه‌ی پیشین تولید شده داستانی مستقل داشت و در ژانرهای مختلف توسط کارگردانانی نظیر توبو هوپر، رابرن زمدیک و خود اسپیلبرگ کارگردانی شده بود. این مجموعه در طول دو سالی که تولید شد، پنج جایزه‌ی اِمی را کسب کرد. این مجموعه پس از فصل دوم توسط NBC متوقف شد. 

تولید این مجموعه را باید یک قدم بزرگ در مسیر اختصاص بودجه‌ی یک میلیارد دلاری برای تولید محتوای ویدیویی اختصاصی خواند که اپل برای سال آینده در نظر گرفته است. همکاری با اسپیلبرگ را نباید تنها تلاش اپل برای ورود به این حوزه خواند، چراکه این کمپانی ژوئن سال گذشته جیمی الریکت، مدیر سابق Sony Pictures Television و همچنین زاک آمبورگ را به استخدام خود درآورده بود. همکاری این دو متخصص جذب شده توسط اپل که پیش از این در سونی مشغول بودند، تولید مجموعه‌هایی نظیر Breaking Bad بود. به نظر می‌رسد اپل به این نتیجه رسیده که برای داشتن یک اکوسیستم موفق در حوزه‌ی تلویزیون، باید چنین ارتباطات و همکاری‌هایی داشت.

بزرگ‌ترین سوالی که هنوز پاسخی برای آن وجود ندارد، نحوه‌ی توزیع و پخش مجموعه‌ی تلویزیونی اپل است.همانطور که می‌دانید امروزه سرویس‌هایی نظیر هولو، نفلیکس و آمازون بصورت بسیار پررنگی در مسیر تولید محتوای اختصاصی قدم برمی‌دارند که زمانی نه چندان دور تنها از سوی کانال‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گرفت. هرچند اپل هنوز سرویس استریمی نظیر نتفلیکس را در اختیار ندارد، اما بعید به نظر می‌رسد که اسپیلبرگ توافق خود با اپل را بر پایه‌ی یک شبکه‌ی ضعیف منعقد کرده باشد. 

به نظر‌ می‌رسد همکاری با اسپیلبرگ و تولید چنین مجموعه‌های تلویزیونی را باید سرآغازی بر یک فصل جدید در اپل خواند. در صورتی که اپل از توزیع محتوای اختصاصی در سرویس استریم موسیقی و همچنین سرویس نرم‌افزاری خود به نتیجه‌ای رسیده باشد،ای نتیجه همان تمایل کاربران برای استفاده و خرید سرویس‌هایی است که محتوای مورد علاقه آن‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات