اپل در iOS 6 سرویس جایگزین Google Maps را معرفی می‌کند

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال کار برروی سرویس نقشه خود در iOS بعدی است یعنی ممکن است در نسخه بعدی iOS دیگر خبری از نقشه گوگل نباشد. زمانی که اپل، iOS 6 را در اواخر امسال منتشر کند ممکن است نرم‌افزار اختصاصی خود را برای نقشه جهان در دل آن گنجانده  و Google Maps را برای همیشه از سیستم‌عامل خود حذف کند.
تبلیغات

پیش از این نیز شایعات مختلف در این باره منتشر شده بود و اپل نیز با خرید شرکت‌های فعال در این زمینه، به شایعات قوت بخشیده بود. اما حالا وب سایت نزدیک به اپل یعنی 9to5Mac از یک منبع موثق اعلام کرده که اپل در iOS 6، سرویس نقشه خود را جایگزین Google Map خواهد کرد.

سرویس جدید اپل همانند نقشه گوگل، مسیرهای مختلف برای رسیدن به یک مقصد را پیشنهاد می‌دهد و همچنین شامل بخش‌های مختلف مشابه Streetview گوگل خواهد بود. حتی امکان مشاهده سه بعدی نقشه نیز میسر خواهد شد.

اپل طی سال‌های اخیر، بصورت کاملا بی سر و صدا نسبت به خرید کمپانی‌های ارائه دهنده سرویس‌های مرتبط با نقشه، مانند Placebase و Poly9 اقدام کرده بود و همچنین شایعاتی مبنی بر تلاش این شرکت برای ارائه سرویس نقشه خود به گوش می‌رسید.

اپل از اوایل ماه مارچ اقدامات خود برای حذف Google Map از نرم‌افزار iPhoto و جایگزین کردن Open Street Map را آغاز کرده است.

علاوه بر 9to5Mac وب‌سایت معتبر All Things Digital نیز تایید کرده که اپل در حال جایگزین کردن نرم‌افزار Maps خود با Google Mapsاست. این وب‌سایت جزئیات بیشتری را منتشر نکرده اما اعلام نموده اپل قابلیت‌های منحصر به فرد و فوق‌العاده جذابی را برای سرویس نقشه خود در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات