سرعت شارژهای بی‌سیم به شارژرهای عادی می‌رسد

پنج‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
شارژ وایرلس فناوری است که هنوز بطور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این فناوری که کار شارژ ابزارهای هوشمند را بسیار ساده می‌کند در حال تکامل است. به تازگی کنسرسیوم انرژی بی‌سیم (WPC) خبرهای جدیدی از ارائه بروزرسانی برای استاندارد Qi داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

از شارژ وایرلس همیشه به عنوان فناوری برای آینده یاد می‌شود و این حس را به افراد منتقل می‌کند که فعلا زمان استفاده عمومی از آن نرسیده است. تکنولوژی کنونی شارژ بی‌سیم یک مشکل عمده دارد و آن سرعت پایین شارژ با استفاده از این روش است. این کندی به خصوص در هنگام مقایسه آن با فناوری‌های Quick Charge یا شارژ سریع که امروزه در بیشتر پرچمداران بازار مشاهده می‌شود، کرد بیشتری دارد. 

ولی حالا شارژ وایرلس هم در حال سریع شدن است. کنسرسیوم انرژی وایرلس (WPC) از بروزرسانی جدیدی خبر داده که قرار است برای استاندارد Qi ارائه شود که به آن اجازه می‌دهد که تا 15 وات انرژی را به گوشی‌های هوشمند بدون نیاز به استفاده از سیم بدهد. این کنسرسیوم مدعی شده است که به لطف پیشرفت‌های حاصل شده این اولین بار است که امکان  ارسال چنین وات انرژی از طریق بدون سیم به گوشی‌های هوشمند ممکن شده است.

چند شرکت تولید کننده در حال حاضر شارژ سریع با سیم را برای محصولات خود ارائه می‌دهند که باعث می‌شود در عرض 30 دقیقه باتری تا 60 درصد شارژ شود. استاندارد جدید Qi به آن‌ها این امکان را می‌دهد که این سرعت را برای شارژ بی‌سیم محصولاتشان هم ارائه کنند.

هنوز مشخص نیست که محصولات سازگار با استاندارد جدید چه موقع روانه بازار خواهند شد ولی استاندارد Qi در حال حاضر توسط سامسونگ و ال‌جی پشتیبانی می‌شود.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات