سامسونگ برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند، اما هنوز سود اپل بیشتر است

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
در جدیدترین ارزیابی که موسسه تحقیقات بازار IDC از سه ماهه نخست سال جاری میلادی تهیه کرده است شاهدیم که علی‌رغم کاهش فروش 1.5 درصدی در بازار تلفن همراه، گوشی‌های هوشمند توانستند رشد 42.5 درصدی را تجربه کنند. آمار و ارقام نشان می‌دهند که شرکت‌های تولیدکننده این گجت‌های محبوب توانستند بیش از 398.4 میلیون دستگاه را در سه ماه اول سال به فروش برسانند در حالی که در مقام مقایسه با رقم 404.3 میلیونی در سال گذشته روبرو هستیم.
تبلیغات

در این مدت شرکت سامسونگ توانست با گذر از نوکیا و اپل به مقام نخست در فروش گوشی های هوشمند نائل آمده و باعث سربلندی آسیایی ها شود. این شرکت کره‌ای توانست با افزایش 82 درصدی سود خود، رکورد قابل توجه 5.05 تریلیون دلاری را در سه ماهه نخست سال جاری ثبت کنند که ماحصل فروش 42.2 میلیون گوشی و جذب 29.1 درصد از بازار است. از سوی دیگر یاران استیو جابز مرحوم توانستند تنها 6 درصد رشد را نسبت به سال گذشته تجربه و 35.1 میلیون گوشی آیفون را به فروش برسانند، که نهایتاً منتج به کسب 24.2 درصد سهم از بازار شده است.

idc-smartphone-645x241

در حالی که در این مدت اغلب شرکت‌های تولید کننده با مشکلات مالی و تغییر استراتژی‌های تولید دست و پنجه نرم می‌کردند؛ سامسونگ و اپل درگیر رقابت‌های داغ و جنگ ستاره‌ای خود بوده‌اند. به طوری که این دو توانستند به رشد در بخش‌های کلیدی بازار نائل آیند. اپل گوشی 4S خود را در بازار مهمی چون چین توزیع کرد و سامسونگ نیز با عرضه خانواده Galaxy به خصوص Galaxy Note توانست موفقیت‌های چشمگیری را رقم بزند.

در همین مدت شرکت های نوکیا، RIM و HTC با کاهش فروش مواجه شده اند. به طوری که نوکیا، غول فنلاندی صنعت موبایل با افت 15 درصدی تنها توانست 11.9 میلیون گوشی را به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و فروش 24.2 میلیونی آن، توانسته تنها 8.2 درصد از بازار جهانی را برای خود حفظ کند. آنها که سه ماهه نخست سال گذشته 100.5 میلیون دستگاه را به فروش رسانده بودند امسال به فروش 82.7 میلیونی بسنده کردند. از سوی دیگر فروش محصولات RIM و HTC نیز در مقایسه با سال گذشته به ترتیب از 13.6 به 6.7 درصد و 8.9 به 4.8 درصد افت داشته است.

idc-mobile-645x230

رشد سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، کره‌ای‌ها را به مقام نخست در فروش رسانده است. این شرکت که هر ساله رشدی معادل 35.4 درصد را تجربه می‌کند، بیش از 93.8 میلیون دستگاه از گجت‌های خود را به جهانیان فروخته است. این در حالی است که آنها در سه ماهه نخست سال گذشته میلادی تنها 69.3 میلیون دستگاه را به فروش رسانده بودند و با این حساب هم‌اکنون 23.5 درصد از بازار موبایل را در دست دارند.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که سود اپل از فروش آیفون بسیار بیشتر از سود سامسونگ از فروش تلفن‌هایش است به همین دلیل اگر چه سامسونگ تعداد بیشتری تلفن هوشمند را به فروش رسانده اما هنوز آیفون سود بیشتری را برای اپل رقم می‌زند.

به اعتقاد کارشناسان موسسه IDC ، یکی از رموز موفقیت سامسونگ ارتباطات گسترده‌ای است که آنها با مشاغل گوناگون ایجاد کرده و توانستند رشد سالانه خود را نه تنها حفظ که هر ساله بر آن بیافزایند به طوری که هم‌اکنون در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند مقام نخست جهانی را از آن خود کرده‌اند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که اپل در بازار امریکا هنوز در رتبه اول پرفروش‌‌ترین‌ها جای دارد:

NPDmarket-share

در نهایت نیز با عرضه آیفون ۵ و نسل سوم گلکسی در سه ماه دوم و سوم سال جاری میلادی انتظار می‌روند بازار دستخوش تغییرات جدی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات