اپل راهکاری موقتی برای باگ ریبوت iOS ارائه کرد

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی پیش خبری مبنی بر وجود یک باگ در iOS منتشر شد که براساس شنیده‌ها منجر به ریبوت شدن آیفون‌ها و آیپدهای مبتنی بر iOS می‌شد. اپل در نظر دارد تا این مشکل را با انتشار یک بروزرسانی برطرف کند تا کاربران بتوانند با خیال راحت از گجت‌های اپلی خود استفاده کنند.
تبلیغات

گزارش‌های منتشر شده حکایت از این دارد که آیفون‌ها و آیپدهای شماری از کاربران با دریافت پیام‌های کوتاه یا پیام‌های تحت iMessage که رشته‌ی کاراکتری خاصی در آن وجود دارد، ریبوت می‌شود. حال اپل درصدد انتشار راه‌حلی دائمی برای این مشکل است تا کاربران بتوانند همچون گذشته گوشی هوشمند یا تبلت خود را مورد استفاده قرار دهند.

این رشته‌ی کاراکتری دارای برخی از حروف زبان عربی است که به محض دریافت آن توسط آیفون، گوشی کرش کرده و اقدام به ریبوت می‌کند. پس از وقوع این مشکل، کاربران قادر به باز کردن دوباره‌ی اپلیکیشن Messages نیستند.

براساس اطلاعات منتشر شده اپل این مشکل را شناسایی کرده و در حال کار برای انتشار بروزرسانی به منظور درست کردن مشکل ایجاد شده است.

تا زمان انتشار بروزرسانی مورد نظر، کاربران می‌توانند با اجرای دستورات ذکر شده از سوی اپل، دوباره بتوانند اپلیکیشن Messages را اجرا کنند.

  • با صدور دستور صوتی از سیری بخواهید تا پیام‌های خوانده نشده را بخواند.
  • از سیری بخواهید تا پاسخ پیامی را که حاوی رشته‌ی کارکتری مخرب است، ارسال کند. پس از ارسال پاسخ شما قادر خواهید بود تا دوباره اپلیکیشن مورد نظر را اجرا کنید.
  • در داخل اپلیکیشن کل پیام‌های موجود یا پیام مورد نظر را با نگه داشتن انگشت روی آن حذف کنید.

این اولین باری نیست که دریافت‌ پیام‌های مخرب باعث ایجاد مشکل برای گجت‌های مبتنی بر iOS می‌شود. پیش از این نیز چنین مواردی پیش آمده بود که اپل با واکنش سریع آن را حل کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات