آیا اسنپ چت نسخه اپل واچ خود را عرضه خواهد کرد؟

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ‌ چت یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای ارسال و دریافت پیام و عکس است. این اپلیکیشن یکی از نرم‌افزارهایی است که می‌توان توسط آن به گفتگو و چت پرداخت اما به دلیل عملکرد متفاوت آن و کدهای برنامه، عرضه‌ی نسخه‌ی اپل واچ آن هنوز مشخص نیست.
تبلیغات

 با استفاده از اسنپ‌ چت، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آن‌ها متون یا نقاشی اضافه کنند. سپس می‌توانند آن‌ها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند؛ این تصاویر و ویدئوها اصطلاحا Snaps نامیده می‌شوند. کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی را مشخص کنند که فقط طی آن، دریافت کنندگان می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند. پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند.

در نسخه‌ی آی‌اواس این اپلیکشن، کاربران برای کار کردن با آن به خصوص برای مشاهده تصاویر و ویدئوها، باید از برخی ویژگی‌ها استفاده کنند اما احتمالا با عرضه شدن نسخه‌ی اپل واچ، نسخه‌ی آی‌اواس آن نیز شامل تغییراتی خواهد بود. اوان اسپیگل مدیرعامل اسنپ چت، اعلام کرد طی کنفرانس Re/code Code که در روز گذشته برگزار شد، این کمپانی تصمیم گرفت تا یک نسخه‌ی سبک‌تر از این اپلیکیشن پیام رسان را برای اپل واچ عرضه کند اما هنوز این تصمیم به طور کامل قطعی نیست.

علاوه بر این اسپیگل گفت که رابط کاربری اسنپ چت که با فشار دادن و نگه داشتن کار می‌کند، ممکن است در تماشای ویدئوها شامل تغییراتی شود. اما اگر اسنپ چت قصد دارد به یک اپلیکیشن با هدف پخش و انتشار ویدئو تبدیل شود، باید نسخه‌های متفاوتی از آن و بخصوص نسخه‌ی اپل واچ را عرضه کند.

در کنار اسنپ چت، فیسبوک نیز هنوز نسخه‌ی اپل واچ اپلیکیشن خود را عرضه نکرده است. برخی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام که تصمیم به عرضه‌ی نسخه اپل واچ را داشته‌اند، باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری را در نظر بگیرند؛ زیرا این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهد عملکردی جدید و متفاوت از نسخه‌ی آیفون یا آیپد از این اپیلکیشن‌ها را تجربه کنند. از آنجا که بسیاری از افراد ادعا می‌کنند اپل واچ بسیار روان است، این می‌تواند دلیلی برای ترغیب توسعه دهندگان به جهت عرضه‌ی نسخه‌ی اپل واچ اپلیکیشن‌های خود باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات