توئیتر در حال مذاکره برای تصاحب فلیپ‌ بورد است

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
توئیتر در حال انجام مجموعه مذاکراتی برای تصاحب فلیپ بورد است. توئیتر در نظر دارد تا با خرید سهام فلیپ بورد که در مجموع ارزشی یک میلیارد دلاری دارد، این کمپانی را مال خود کند.
تبلیغات

به گزارش ریکد و به نقل از منابع آگاه، توئیتر در حال انجام مجموعه مذاکراتی است تا فلیپ بورد را خریداری کند. براساس اطلاعات ارائه شده این مذاکرات از سوی آنتونی نوتو، رئیس امورمالی توئیتر از آغاز سال جاری میلادی در حال انجام است. توئیتر از جانب سهامدارانش برای بالا بردن تعداد مخاطبان و همچنین افزایش تنوع محصولاتش تحت فشار شدیدی قرار دارد و از این‌رو یکی از راهکارهای انتخاب شده توسط این کمپانی خرید سرویس‌هایی نظیر فلیپ بورد است. البته شماری از منابع به این نکته اشاره کرده‌اند که گفتگوها بین طرفین در حال حاضر متوقف شده است.

فلیپ بورد نیز در حال حاضر با مشکلات خود در زمینه‌ی افزایش تعداد کاربرانش دست و پنجه نرم می‌کند. این سرویس موفق شده تا در آخرین دور جذب سرمایه، 160 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران دره‌ی سیلیکون جذب کند. سال گذشته فلیپ بورد اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال در اختیار دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که شماری از این کاربران هر از گاهی به سرویس فلیپ بورد سر می‌زنند. در آخرین دور سرمایه‌گذاری، ارزش کمپانی 800 میلیون دلار تخمین زده شد. ضمنا گزارش‌های منتشر شده درآمد این کمپانی را 50 میلیون دلار ذکر کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده حکایت از این دارند که شمار کاربران این سرویس اخیرا کاهش یافته است، چراکه سامسونگ این اپلیکیشن را دیگر بصورت پیش‌فرض روی گوشی‌های هوشمندش نصب نمی‌کند. برخی کارشناسان نیز جذب مخاطبان را امری دشوار خوانده‌اند که این موضوع در مورد سرویس جذابی نظیر فلیپ‌بورد نیز صادق است.

یقینا خرید فلیپ بورد نمی‌تواند بصورت فزاینده‌ای به افزایش تعداد کاربران توئیتر کمک کند. این شبکه‌ی اجتماعی در حال حاضر 302 میلیون کاربر دارد و انتظار نمی‌رود پس از خرید فلیپ‌بورد شاهد جهشی بزرگ در تعداد کاربران توئیتر باشیم، چراکه به نظر می‌رسد کاربران فلیپ‌بورد در توئیتر نیز فعال هستند.

از نظر مک‌کوئی، فلیپ‌بورد یک خرید بسیار جذاب است. وی سایر گزینه‌های خرید را که می‌توانند به این سرویس علاقه نشان دهند، فیس‌بوک و گوگل خوانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات