دستگیری مردی که 42 هزار دلار از اپل اخاذی کرد

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
در طول چند سال گذشته اپل تلاش‌ زیادی برای جلوگیری از دزیده شدن محصولاتش توسط سارقان انجام داده و در این راستا به صاحبان دستگاه‌های به سرقت رفته اجازه می‌دهد تا با فعال کردن مجدد اپل آی‌دی خود حتی در صورت پاک شدن کامل اطلاعات دستگاه، آن را ردیابی کنند. با این حال یک مرد جوان بریتانیایی توانسته با فروش آیفون‌های به سرقت رفته، سود کلانی به جیب بزند!
تبلیغات

پلیس بریتانیا به تازگی مرد جوانی را دستگیر کرده که با فروش گوشی‌های آیفون‌ دزدی ۴۲ هزار دلار کاسب شده است. ادوارد ۲۴ ساله آیفون‌های معیوب و شکسته شده را با قیمت بسیار کم خریداری و آنها را برای گرفتن دستگاه جایگزین به یکی از دفاتر شرکت اپل تحویل می‌داد و سپس آیفون‌های جدید را به فروش می‌رساند. این مرد جوان، 51 بار چنین ترفندی به کار برده و توانسته در این مدت، 42 هزار دلار به جیب بزند. از کل گوشی‌های خریداری شده توسط ادوارد، 45 دستگاه از آن­ها دزدی بوده است.

اگرچه شرکت اپل نظارت جدی و سختگیرانه‌ای در رابطه با مشتریانش دارد، اما بر سر این موضوع که یک مشتری چندین بار برای تعویض دستگاه‌های معیوب مراجعه کرده، ظاهرا نظارتی نداشته و این امر باعث شده که ادوارد این فرصت را غنیمت شمرده و از این موضوع سوءاستفاده کند.

از آنجا که مجرم از مشخصات واقعی خود برای تحویل دستگاه‌ها استفاده می‌کرد، پلیس به‌راحتی توانست وی را دستگیر کند. گزارش‌ها حاکی است، مجرم باوجود بررسی سریال گوشی‌ها و اطلاع داشتن از دزدی بودن آن­ها مرتکب این جرم شده است. بر این اساس پلیس او را به 6 ماه زندان محکوم کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات