سال 1999 سامسونگ اولین گوشی ساعتی خود را معرفی کرد

دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
پیش از ظهور ساعت‌های هوشمند، شرکت‌های مختلفی درصدد ساخت و معرفی ساعت‌هایی با تکنولوژی روز برآمدند، اما ظاهرا اکثر آنها موفقیتی در این زمینه کسب نکردند. شرکت سامسونگ نیز برای اولین بار در سال ۱۹۹۹، ساعت SPH-WP10 را که در رده‌ی گوشی/ساعت قرار دارد، معرفی کرد.
تبلیغات

با تلاش شرکت‌های فناوری، امروزه شاهد حضور ساعت‌های هوشمندی نظیر Watch Urbane ال‌جی و اپل واچ در بازار هستیم. اگر تاریخ ساعت‌های هوشمند را بررسی کنیم، می‌توان به شرکت‌های مختلفی اشاره کرد که تلاش بسیاری را در این زمینه داشته‌اند اما متاسفانه تا به حال نتوانستند ساعت هوشمندی معرفی کنند یا ساعت‌های آن‌‌ها توجه افراد زیادی را جلب نکرده است.

ساعت SPH-WP10 سامسونگ یکی از محصولاتی است که با الهام از فیلم‌های عملی تخیلی ساخته شده و حال به تاریخ پیوسته است. این ساعت در زمان خود، کوچک‌ترین و سبک‌ترین ساعت دارای ترمینال‌های بی‌سیم بود و طراحی خود را مدیون فیلم‌هایی نظیر جنگ ستارگان است؛ اما اگر نگاهی به ساعت‌های هوشمند امروزی سامسونگ بیاندازید، این ساعت‌ها دیگر نه سبک‌ترین و نه کوچک‌ترین هستند، زیرا به طور میانگین وزنی معادل ۵۰ گرم و ضخامتی حدود ۲ سانتی متر دارند. البته دیگر در ساعت‌های هوشمند امروزی شاهد وجود آنتن‌ها نیستیم و این قطعه به کلی از خانواده ساعت‌ها و گوشی‌های موبایل حذف شده است.

ساختار ساعت SPH-WP10 سامسونگ، با عملکرد الکترونیکی و آنتن مخابراتی ترکیب شده است. توسط این ساعت کاربران می‌توانستند تماس‌های تلفنی را تا ۹۰ دقیقه برقرار کنند؛ با در نظر داشتن طول تماس، می‌توان به طول عمر بالای باتری ساعت نیز پی برد. این ساعت نمایشگر ال‌سی‌دی و دکمه‌های فیزیکی را برای دسترسی به منوها دارد. علاوه بر این، ساعت SPH-WP10 توانایی اجرای دستورات صوتی را نیز داشت. این دستگاه فاقد صفحه کلیدی برای وارد کردن متن و شماره‌گیری بود.

اگرچه سامسونگ با تولید این ساعت قصد داشت توجه کاربران جوان را به محصول جدید خود معطوف کند، اما این کمپانی با ساعت SPH-WP10 به هدف خود نرسید. احتمالا دلیل عدم موفقیت، ظاهر ساعت و کنترلرهای آن بود یا شاید طراحی این ساعت نسبتا قدیمی بود. خوشبختانه امروزه سامسونگ در مقایسه با رقبا، فروش خوبی را در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی رقم زده است.

تصاویر زیر نمونه‌ای از ساعت SPH-WP10 را نشان می‌دهد:

1w1
2w2
3w3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات