66 درصد از کاربران آیفون 6 و 6 پلاس برای استفاده از اپل‌ پی ثبت نام کرده‌اند

پنج‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل‌پی به بسیاری از مشتریان کمک کرده تا بتوانند پرداخت خود را از طریق بستر و آیفون خود انجام دهند. طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده، حدود ۶۶ درصد از صاحبان گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس برای استفاده از اپل‌پی ثبت نام کرده‌اند.
تبلیغات

 طبق نظر سنجی جدید، بیشتر صاحبان گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس برای استفاده از سیستم پرداخت اپل علاقه نشان داده و ثبت نام کرده‌اند. اما در بین این کاربران تعدادی هستند که احتمالا قصد استفاده از این سیستم را ندارند و تنها برای آزمایش و آشنایی با کم و کیف آن ثبت نام کرده‌اند. ۵۰ درصد از این دسته افراد از فروشگاهی که از اپل‌پی پشتیبانی می‌کند دیدن کرده‌اند، این افراد تنها به قصد مشخص کردن اینکه فروشگاه واقعا این قابلیت را ارائه می‌دهد یا نه به فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند. 

در این آمار، از ۳۰۰۰ نفر نظر سنجی شده است؛ ۴۸ درصد از این افراد اعلام کرده‌اند که سیستم پرداخت اپل عملکرد کندی دارد، ۴۲ درصد از این افراد اعلام کرده‌اند که صندوق‌دار از نحوه‌ی عملکرد اپل‌پی اطلاعی نداشته و ناوارد بوده است. افراد دیگر هم در استفاده شخصی از این سیستم مشکل داشته و اعلام کرده‌اند که معمولا اطلاعات اشتباهی را حین تراکنش وارد می‌کردند.

یکی دیگر از مشکلات این سیستم، تقلب و فریب حین انجام تراکنش‌های مالی است. برخی از بانک‌ها گزارش‌هایی را مبنی بر اینکه کارت‌های برخی مشتریان برای سوءاستفاده از گوشی‌های هوشمند آیفون و سیستم پرداخت اپل‌پی به سرقت رفته است. ۸ درصد از تراکنش‌هایی که با اپل‌پی انجام می‌شوند جعلی هستند. طبق گزارش جولی کورنوی یکی از تحلیل‌‌گران گروه Aite اعلام کرده که این رقم در پرداخت‌های عادی و سنتی یک درصد است.

با وجود این مشکلات، ۸۰۰/۰۰۰ نفر از مشتریان بانک آمریکا،  ۱.۱ میلیون کارت اعتباری را برای استفاده از اپل‌پی بکار برده‌اند. طبق گزارش بانک‌ها، ۷۵ درصد از حجم معاملات ویزا کارت برای سیستم احراز هویت اپل‌پی استفاده شده است. بیل گجدا رئیس نوآوری و مشارکت استراتژیک در ویزا، اعلام کرده که معمولا مشتریان به فروشگاه‌هایی مراجعه می‌کنند که دارای سیستم اختصاصی برای پرداخت با اپل‌پی هستند. به همین دلیل، حال زمان آن رسیده که فروشگاه‌ها به سیستم پرداخت اپل مجهز شوند؛ زیرا قانون جدیدی هم وجود دارد که تا پایان سال جاری باید صاحبان فروشگاه‌ها از دستگاه‌های POSای که دارای چیپ‌های NFC برای پرداخت هستند استفاده کنند، در غیر اینصورت در قبال پرداخت‌های جعلی مقصر خواهند بود. 

طبق اطلاعات یک گروه صنعتی، در پایان سال ۲۰۱۴ یک سوم از دستگاه‌های پرداخت به NFC مجهز شدند، این تعداد تا پایان سال جاری به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 ۷۰۰/۰۰۰ فروشگاه‌ به سیستم پرداخت اپل مجهز هستند، در حالی که رقیب اپل‌پی یعنی سیستم پرداخت سامسونگ طبق گفته‌ی این شرکت در ۳۰ میلیون نقطه فعال است. سیستم پرداخت سامسونگ از ترکیب NFC و یک تکنولوژی اختصاصی انتقال امن مغناطیسی برای تراکنش‌ها و پرداخت استفاده می‌کند، به همین دلیل در دستگاه‌هایی که فاقد NFC هستند می‌توان فقط تکنولوژی اختصاصی انتقال امن مغناطیسی را برای پرداخت‌ها بکار برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات