اپل تی وی جدید با پردازنده A8 و پشتیبانی از 4K عرضه می‌شود

شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل در کنفرانس Spring Forward همراه با معرفی مک بوک جدید و اپل واچ خبرهایی را نیز در خصوص نسل جدید اپل تی‌وی به علاقه‌مندان ارائه کرد. طبق اطلاعات بدست آمده این محصول با قیمت ۶۹ دلار و با قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهتر عرضه خواهد شد.
تبلیغات

 اپل در حال کار بر روی دستگاه پخش کننده تلویزیونی خود است؛ در حالی که این کمپانی بدون اعلام تغییرات جدید در خصوص این محصول، توسعه آن را شروع کرده است، در این میان شایعاتی از مشخصات این ست‌تاپ‌باکس و همچنین قیمت آن به گوش می‌رسد. ظاهرا این محصول پلتفرم مشابه گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس داشته و از پردازنده‌ی قدرتمند A8 بهره خواهد برد. همچنین پشتیبانی از استریم ویدئویی 4K نیز در آن تعبیه شده که صاحبان تلویزیون‌های 4K از این قابلیت جدید اپل تی‌وی بهره‌مند خواهد شد. البته این قابلیت کمی عجیب به نظر می‌رسد و سئوال برانگیز است؛ چرا که اگر چیپ‌ست اپل و همچنین دوربین آن از ویژگی 4K پشتیبانی می‌کند چرا اپل آن را در گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس تعبیه نکرده است؟! چون دقیقا این گوشی‌ها از چیپ‌ست یکسان اپل تی‌وی جدید بهره‌مند هستند.

البته هنوز اپل این اطلاعات را تایید نکرده اما اگر صحت آن‌ها اثبات شود این احتمال به وجود می‌آید که اپل از ابتدا قصد فراهم کردن قابلیت 4K را در اپل تی‌وی داشته است. به هر حال ممکن است صاحبان گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از کمبود قابلیت 4K در این گوشی‌ها ناراضی باشند. به نظر می‌رسد اپل تی‌وی جدید تمام ویژگی‌های مورد انتظار کاربران را دارد، یکی از این ویژگی‌ها سیری است؛ این محصول جدید از دستیار صوتی سیری نیز بهره‌مند خواهد شد. این بدین معنا است که کاربران اپل‌تی‌وی قادر خواهند بود تا کنترل کامل دستگاه را از طریق دستورات صوتی انجام دهند.

طبق اطلاعات به دست آمده اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC که در ۸ تا ۱۲ ژوئن در سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد،‌ از اپل تی‌وی جدید خود رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات