زمان فعال شدن قابلیت های صوتی بیکسبی فاش شد

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تاریخ فعال شدن ویژگی‌های صوتی دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ در ردیت فاش شد.
تبلیغات

سامسونگ در کنار گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار گلکسی اس ۸، از دستیار صوتی جدید خود موسوم به بیکسبی نیز رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این شرکت حساب زیادی روی بیکسبی باز کرده است و می‌گوید هوش مصنوعی این دستیار هوشمند هرروز پیشرفته‌تر خواهد شد. افزون بر این، سامسونگ اعلام کرده است که بیکسبی در تجربه‌ی کاربری کاربران این کمپانی، به یک بخش غیر قابل تعویض مبدل خواهد شد. این شرکت‌ حتی یک دکمه‌ی سخت‌افزاری مخصوص برای فعال کردن دستیار هوشمند بیکسبی روی دو گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تعبیه کرده است.

اما مهم‌ترین ویژگی دستیار هوشمند سامسونگ یعنی تشخیص صدا، تا به این لحظه هنوز برای کاربران آمریکایی فعال نشده و همچنان در وضعیت آفلاین است. بنا به اعلام یک منبع ناشناس، این تأخیر به دلیل کمبود منابع و ناتوانی بیکسبی در آموزش استفاده از زبان انگلیسی به وجود آمده است. در هر صورت به نظر می‌رسد که قابلیت‌های صوتی این دستیار هوشمند تقریبا آماده شده است.

حالا یکی از افشاگران ناشناس اخبار فناوری که به نظر می‌رسد به کمپانی سامسونگ نزدیک است، در وب‌سایت ردیت اعلام کرده که ویژگی‌های صوتی دستیار دیجیتال بیکسبی سرانجام در تاریخ ۱۸ جولای (۲۷ تیر) یعنی سه‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده فعال خواهد شد. این خبر از طریق ایمیلی که سامسونگ برای کارکنان خود ارسال کرده، به دست آمده است. در این ایمیل، لینکی دیده می‌شود که در آن آموزش‌های لازم در مورد دستیار بیکسبی ارائه شده است تا کارکنان بتوانند در آینده برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان آماده باشند.

در عین حال بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان، راه‌هایی برای تغییر کاربرد دکمه سخت‌افزاری بیکسبی پیدا کردند؛ زیرا بسیاری از این افراد، دستیار هوشمند بیکسبی را قابلیت چندان بااهمیتی نمی‌دانند. 

Bixby voice

آیا فکر می‌کنید با فعال شدن ویژگی‌های صوتی دستیار دیجیتال بیکسبی سامسونگ، این شرایط تغییر خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات