بنچمارک اولیه مک‌بوک‌های جدید اپل چندان امیدوار کننده نیست

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مک‌بوک‌های جدید اپل از راه نرسیده مورد آزمایشات گوناگون قرار گرفتند تا قدرتشان بررسی شود. بنچمارک اولیه Geekbench اما به وضوح نشان می‌دهد که محصولات جدید اپل علی رغم ظاهر زیبا، از قدرت چشمگیری برخوردار نیستند.
تبلیغات

مدل‌ جدید مک‌بوک پروی 13 اینچی اپل که دوشنبه هفته جاری معرفی شد و مجهز به صفحه نمایش رتینا است، از نظر قدرت تفاوت چندانی با مدل‌ معرفی شده در سال 2014 ندارد و چه بسا قدرت محصولات جدید از محصولات سال گذشته این کمپانی کمتر نیز هست.

مدل جدید مک‌بوک پرو که مجهز به پردازنده Core i5 کمپانی اینتل است و با فرکانس 2.7 گیگاهرتز کار می‌کند در بخش بنچمارک پردازنده تک هسته‌ای امتیاز 3043 و در بخش چند هسته‌ای نیز امتیاز 6448 را کسب کرده است. مک‌بوک پروی 13 اینچ مجهز به صفحه نمایش رتینا که در سال گذشته معرفی شد در بخش پردازنده تک هسته امتیاز 3056 و در بخش چند هسته‌ای نیز امتیاز 6554 را کسب کرده است.

همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که مک‌بوک پرو 13 اینچ و جدید اپل حداقل نتوانسته از مدل سال گذشته پیشی بگیرد و یک بازگشت به عقب را تجربه می‌کند.

MacBook-Pro-Benchmark-2015

جدیدترین مک‌بوک ایر 11 اینچی اپل که مجهز به پردازنده Core i5 ساخت کمپانی اینتل بوده و با فرکانس 1.6 گیگاهرتز کار می‌کند نیز چندان قدرتمند تر از مدل سال گذشته نیست. این محصول در بخش پردازنده تک هسته‌ای موفق شده امتیاز 2753 و در بخش چند هسته‌ای نیز امتیاز 5486 را کسب کند که کمی بیشتر از مدل‌ سال گذشته این کمپانی است که به ترتیب امتیازات 2430 و 5291 را کسب کرده بود. شایان ذکر است که مک‌بوک ایر 13 اینچی جدید نیز متاسفانه در مقایسه با مدل سال گذشته امتیازات کمتری را کسب کرده است.

MacBook-Air-Benchmark-2015

با این اوصاف برای تصمیم‌گیری نهایی باید بنچمارک‌های دیگر نیز مورد آزمایش قرار بگیرند تا نتیجه نهایی مشخص شود.

جان پل از لابراتور Primate که طراح بنچمارک Geekbench نیز هست مدعی شده که مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر جدید اپل پس از مجهز شدن به آخرین نسخه از سیستم عامل OS X اپل موسوم به یوسمیتی با افزایش نسبی عملکرد و قدرت مواجه شده‌اند. وی یادآور می‌شود که اعلام نتیجه نهایی تنها زمانی میسر خواهد بود که بنچمارک‌های دیگر نیز مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند. اما آن چیزی که تاکنون مشخص شده این است که مدل‌های جدید مک‌بوک در مقایسه با مدل‌های سال گذشته از پیشرفت بسیار اندکی برخوردار هستند.

البته کسب چنین نتایجی چندان شگفت انگیز نیست چرا که کمپانی اینتل توجه به طول عمر باتری را در اولویت نخست خود قرار داده و سپس به قدرت پردازنده پرداخته است. این موضوع به وضوح در پردازنده‌های سری برادول این کمپانی قابل مشاهده است. مک‌بوک‌های جدید اپل همچنین در بخش گرافیک و حافظه فلش بهبود یافته‌ و قدرتمند‌تر شده‌اند. حداقل می‌توان گفت نقطه تمایز و پیشرفت مک‌بوک‌های امسال اپل در مقایسه با سال گذشته همین دو فاکتور هستند. مک‌بوک پروی 13 اینچی جدید اپل که به صفحه نمایش رتینا مجهز است به لطف استفاده از قدرت گرافیک Intel Iris 40 درصد قوی‌تر از مدل قبلی کار می‌کند.

اپل سری مک‌بوک ایر خود را دوشنبه شب معرفی کرد. این محصولات جدید مجهز به جدیدترین پردازنده‌های سری برادول اینتل، درگاه تاندربولت 2 و Intel HD Graphics 6000 هستند. این کمپانی همچنین مک‌بوک پروهای جدید خود را با تجهیز آنها به سخت‌افزار جدیدتر معرفی کرد. مک‌بوک‌ پرو‌های جدید مجهز به پردازنده‌های سری برادول اینتل، Intel HD Graphics 6100 و باتری قدرتمند هستند که به ادعای اپل می‌تواند نیاز کاربر را در طول مدت روز پوشش دهد. مک‌بوک‌ پروهای جدید مجهز به ترک‌پد جدید با فناوری Force Touch هستند که قادر است میزان فشار وارد شده را برآورد نموده و از قابلیت‌های جدیدتری نیز برخوردار است.

نظر شما در مورد مک‌بوک‌های جدید اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات