داعش یکی از بنیان‌گذاران توییتر را به مرگ تهدید کرد

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
این روزها در کنار اخبار مربوط به شناسایی جلاد گروه داعش در رسانه‌ها، اخبار جدیدی از این گروه منتشر شده است که مربوط به جدیدترین پست ارسالی داعش در اینترنت است. داعش در این پیام اعضای خود را به کشتن یکی از بنیانگذاران توییتر و حتی دیگر کارکنان این شبکه اجتماعی تشویق می‌کند.
تبلیغات

بیانیه‌ی داعش برای اولین بار در سایت justpaste  انتشار یافت؛ اما کمی بعد سایت خبری بازفید اعلام کرد که فرد مدنظر این بیانیه، جک دورسی است. دورسی توییتر را سال ۲۰۰۶ تاسیس کرد و در حال حاضر ریاست هیئت اجرایی آن را بر عهده دارد. دلیل این تهدید، تلاش توییتر برای خنثی سازی تبلیغات گروه داعش در این شبکه‌ی اجتماعی عنوان شده است. این شرکت به طور معمول اقدام به بستن حساب‌های کاربری رسمی داعش می‌کند. این حساب‌های کاربری معمولا با عنوان ISIL یا ISIS یا عناوین دیگر منتسب به این گروه، توسط اعضای داعش برای تبلیغ و جذب افراد در سراسر دنیا باز می‌شوند.

داعش در این پیام اعلام کرده است:

جنگ مجازی شما برضد ما، جنگی واقعی را بر علیه شما در پی خواهد داشت. ما از همان ابتدا به شما هشدار دادیم که این جنگ شما نیست اما پیام ما را نفهمیدید و همچنان به بستن حساب‌های کاربری ما ادامه می‌دهید اما ما پیوسته در حال بازگشت از نو هستیم.

گروه داعش اغلب از توییتر به عنوان یک وسیله‌ی پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند تا محتوای مدنظرش را به سرعت توسط آن گسترش دهد. این گروه فیلم‌های گردن زدن قربانیان خود را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کند و از توییتر برای جذب افراد جدید بهره می‌برد. در برخی موارد حتی جنگجویان از خط مقدم جنگ در سوریه اقدام به ارسال توییت می‌کنند. نتایج یک تحقیق که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد بیش از ۴۶٫۰۰۰ حساب کاربری در توییتر توسط حامیان داعش در پاییز گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد داعش با فراخوان اعضای خود در سراسر جهان برای حمله به توییتر، در تلاش است تا موجب هراس و وحشت مدیران این شرکت شود.

در پیام اخیر این گروه همچنین آمده است:

از تمام جهادگران داعش در سراسر جهان می‌خواهیم تا شرکت توییتر و کارمندان و ساختمان های این گروه را در هر مکانی مورد هدف قرار دهید. اجازه ندهید هیچ یک از این ملحدان زنده بمانند.

بر این اساس، سخنگوی توییتر اعلام کرده که تیم امنیتی این شرکت در حال همکاری با مقامات امنیتی است تا صحت این تهدیدات را بررسی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات