اپل ۱۶.۱ میلیارد دلار درآمد از بازار چین به جیب زد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته کمپانی اپل گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی را منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی درآمد ۷۴.۶ میلیارد دلاری این کمپانی بود. پس از آمریکای شمالی و اروپا، چین درآمدی ۱۶.۱ میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورده است.
تبلیغات

اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۸ میلیارد دلار سود خالص به جیب زد که بخش اعظمی از این سود نتیجه‌ی فروش ۷۴.۵ میلیون دستگاه آیفون است. اپل با ثبت ۷۴.۶ میلیارد دلار درآمد، رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رساند. این درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۳۰ درصدی دارد. نکته‌ی جالب توجه در گزارش مالی مربوط به فروش آیفون در بازار‌های جهانی، کسب رتبه‌ی سوم توسط چین است. اپل موفق شده ۱۶.۱ میلیارد دلار از درآمد خود را از چینی‌ها کسب کند. درآمد اپل از بازار چین در مقایسه با سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۴ رشد زیادی داشته است، چراکه درآمد این کمپانی از بازار چین در فصل اول ۲۰۱۴ فقط ۹.۵ میلیارد دلار برآورد شد.

AppleChina

بهترین بازار برای اپل، همچنان آمریکای شمالی است. این کمپانی موفق شده در آمریکای شمالی درآمدی ۳۰ میلیارد دلاری را از آن خود کند. اروپا پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد. کشورهای اروپایی درآمدی ۱۷.۲ میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورده‌اند. نکته‌ای که در مورد بازار چین حائز اهمیت است، رشد ۷۰ درصدی درآمد اپل در این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است، در حالی که درآمد اپل در اروپا تنها ۲۰ درصد رشد داشته است. اپل در بازار آمریکا نیز شاهد رشدی ۲۴ درصدی از نظر فروش بوده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط تیم‌کوک، بخش بزرگی از درآمد اپل در چین متعلق به فروش آنلاین است. تیم‌کوک میزان فروش اپ‌استور در چین را بیشتر از مجموع فروش این فروشگاه در پنج سال اخیر خوانده است.

یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی آماری Canalys عنوان کرده که فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال نو میلادی، میزان فروش گوشی‌های‌هوشمند سامسونگ و شیائومی را در بازار چین پشت سرگذاشته است. مطمئنا بخش اعظمی از فروش ۷۴.۵ میلیون دستگاهی آیفون، در بازار جهانی بوده که چین نیز نقش پررنگی در این بین دارد.

مطمئنا مستحکم‌تر کردن جای پا در بازار چین از برنامه‌های آینده تیم‌کوک است. اپل اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۵ فروشگاه جدید در چین باز خواهد کرد. این کمپانی اعلام کرده که پنج فروشگاه جدید را تا آغاز سال نو چینی، یعنی ۱۹ فوریه در چین افتتاح می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات